رئیس دادگستری قوچان از تشکیل پرونده برای 12 نامزد شورای اسلامی به دلیل تخلفات انتخاباتی خبر داد گفت: از این افراد تعهد کتبی اخذ شده است.

به گزارش مرور نیوز، سید حسن حسینی روز سه شنبه در نشست شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی با حضور نامزدهای انتخابات شوراها در قوچان افزود : مسئولیت سنگین پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی بر عهده دستگاه قضایی است که با همکاری سایر ادارات انجام می شود.
وی با اشاره به بررسی منابع مالی نامزدها درزمینهٔ تبلیغات انتخاباتی این شهرستان افزود: این تکلیف دستگاه قضایی بوده و اگر گزارش موثق در این زمینه وجود داشته باشد فرد احضار و منابع مالی برای مشروع بودن و نبودن موردبررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت .
رئیس شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی قوچان با یادآوری این موضوع که برخی از نامزدها در فرآیند انتخابات دست به تبلیغات زودهنگام زده‌اند،‌اظهار کرد: قانون مدت‌زمان تبلیغات را تعیین و قوه قضائیه به وظیفه قانونی خود در برخورد با متخلفان عمل خواهد کرد .
وی بیان کرد: پذیرایی از مردم تحت عنوان شام یا نهار در اماکن عمومی خلاف قانون بوده و به‌طورقطع با متخلفان برخورد می‌شود .
حسینی تطمیع یا تهدید در انتخابات برای کسب رأی را بر اساس قانون جرم قلمداد کرد و افزود : اتحادیه‌ها و اماکن نیروی انتظامی به تالارهای این شهرستان ابلاغ کنند که در صورت پذیرش سفارش‌های شام و نهار از سوی نامزدها، مهر و موم خواهد شد.
وی یادآور شد : رأی دادن با شناسنامه جعلی ، اخلال در امر انتخابات به هر نحوی و ایجاد رعب و وحشت برای رأی‌دهندگان و مجریان برگزاری انتخابات جرم و تخلف است و مطابق قانون با فرد برخورد خواهد شد.

* پخش شام و کالا در ایام انتخابات به یک فرهنگ غلط در قوچان تبدیل‌شده است
رمضان علی آذری دادستان عمومی و انقلاب قوچان نیز در این نشست با تأکید بر شفاف‌سازی و تعیین حدود هزینه‌های تبلیغاتی در انتخابات گفت : پخش شام و کالا در ایام انتخابات نباید به فرهنگ تبدیل‌ شود.
وی بابیان اینکه کاندیداها می‌توانند از خلاقیت‌های ذهنی و فکری در مورد کاربرد فضای مجازی در انتخابات بهره بگیرند،‌ اظهار کرد : مهم‌ترین نکته سطح پوشش و فراوانی رؤیت پیام در فضای مجازی است که می‌توان با شناخت دقیق مخاطب و نیازسنجی اقدام به استفاده از این محیط در چارچوب قانونی کرد .
دادستان قوچان گروه‌های چهارگانه مردم ، داوطلبان و احزاب سیاسی ، اصحاب رسانه و مدیران ادارات را در امر انتخابات دارای فعالیت دانست و تصریح کرد : توجه به فضای مجازی و رسانه نشان می‌دهد که پوست‌اندازی انجام‌شده و رسانه سنتی به نوین تبدیل شده است.
* عدم‌حمایت امام‌جمعه قوچان از کاندیدای انتخابات
حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی امام‌جمعه قوچان نیز با تأکید این موضوع که به‌هیچ‌عنوان در انتخابات پیش رو از کاندیدای خاصی حمایت نمی‌ کند، گفت : اعضای دفتر امام‌جمعه و رئیس ستاد نماز جمعه از جانبداری یا سخن علیه کاندیدای خاصی منع شده و با متخلف در صورت مشاهده برخورد می‌شود .
وی یکی از مشکلات در قوچان را تخریب‌های انتخاباتی دانست و افزود : این تخریب‌ها موجب عدم همراهی با یکدیگر پس از ایام انتخابات می‌شود،‌ ‌درصورتی‌که باید در انتخابات آرام و بدون تخریب در کنار یکدیگر فعالیت و کار صورت گیرد .
امام‌جمعه قوچان ادامه داد : سازوکار نظام برای جریان انتخاباتی دیده‌شده وقانون باید اجرایی شود.