روز جمعه همزمان با نیمه شعبان سالروز میلاد حضرت حجت بن الحسن العسکری (عج)، ویژه برنامه های مختلفی برای گرامیداشت این مناسبت مذهبی در شهر شیراز و دیگر نقاط استان فارس در حال برگزاری است.

به گزارش مرور نیوز، اقشار مختلف مردم شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی شامگاه پنجشنبه و روز جمعه با برپایی جشن های خودجوش در منازل، معابر و نقاط مختلف این کلانشهر، شربت، نقل و شیرینی در میان همشهریان توزیع کردند.
نورافشانی و مدیحه سرایی در ستایش خاندان پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت مهدی موعود منجی عالم بشریت از دیگر بخش های این آیین های جشن و سرور بود.
خطیبان دینی نیز در حرم های مطهر امامزادگان والامقام، مساجد و تکایا به توصیف ویژگی های منتظران واقعی و تکالیف آنها در عصر انتظار پرداختند و آیین شب احیای نیمه شعبان نیز در این مکان های مذهبی برگزار شد.
همزمانی این مناسبت مذهبی با روزهای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا که جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود، نیز سبب شد که برخی ستادهای انتخاباتی در شیراز نقل و شربت میان مردم توزیع کنند.
حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم (شاهچراغ) (ع) نیز شامگاه پنجشنبه میزبان آیین ویژه ای در شبستان امام خمینی (ره) بود و آیین احیای شب نیمه شعبان و دعای کمیل برگزار شد.
مداحی، قرائت دعای ندبه، ترتیل خوانی قرآن کریم و هدیه آن به ساحت مقدس امام زمان (عج)، برپایی جشن برای کودکان، برگزاری نمایشگاه روایت گری 'مهربان ترین پدر' و شعرخوانی با عنوان 'عصر شعر مهدوی' و قرائت دعای سمات از دیگر برنامه های روز جمعه آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) بود.
آیین جشن میلاد خجسته امام عصر (عج) همچنین در افزون بر یک هزار و 300 کانون فرهنگی و هنری مساجد این استان برگزار شد.
برگزاری مراسم مولودی خوانی، نورافشانی و برپایی ایستگاه های صلواتی از جمله برنامه هایی بود که کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای این مناسبت فرخنده تدارک دیدند.