استاندار خوزستان، تخصیص اعتبار لازم و سرعت بخشی تکمیل واحد فولادسازی شرکت فولاد شادگان را از مسئولان شرکت ایمیدرو خواستار شد.

به گزارش مرور نیوز نخستین مرحله از راه اندازی گرم کارخانه فولاد شادگان با روشن شدن مشعل های ریفرمر، اولین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی 'پرد' (PERED) در جهان روز یکشنبه به بهره برداری رسید.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز یکشنبه در آیین بهره برداری از فاز نخست بزرگترین طرح توسعه فولاد خوزستان در شهرستان شادگان با تبیین نقش تولید در اشتغالزایی پایدار و رونق اقتصادی ، گفت:امیدواریم با تکمیل و بهره برداری کامل فازهای شرکت فولاد شادگان، علاوه بر تامین اشتغال پایدار جوانان و متقاضیان کار شهرستان شادگان، ارزش افزوده کالای تولیدی نیز افزایش می یابد.
وی با تجلیل از تلاش متخصصان ایرانی به ویژه متخصصان بخش صنعت استان خوزستان، گفت:لازم است در تکمیل فازهای باقیمانده شرکت فولاد شادگان نیز از این توان بومی بهره برداری کامل برد.
استاندار خوزستان تصریح کرد:امید است با رونق تولید و اجرای دیگر بخش های این کارخانه، قطب صنعتی شهر شادگان نیز احیا شده و با بازگشت این قطب صنعتی به چرخه تولید، در مسیر تامین نیازهای شرکت فولا د شادگان گام برداشته شود.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس نیز در ادامه این آیین، نرخ بیکاری در شهرستان را 45درصد اعلام کرد و بیان داشت:فولاد این شهرستان باید در خدمت شادگان باشد و استفاده از توان نیروهای بومی در اولویت استخدام این مجتمع فولادی باشد.
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد موقعیت شرکت فولاد شادگان را راهبردی توصیف کرد و گفت:این مجتمع در مسیر جاده ترانزیتی بندر ماهشهر به آبادان - خرمشهر و بصره عراق قرار دارد و سوی دیگر به بزرگراه خلیج فارس و شهرستان اهواز نیز متصل است.
وی اظهار داشت:از سوی دیگر به اتصال راه آهن بندر ماهشهر به شادگان، آبادان و خرمشهر و بصره امکان صادرات محصول نهایی این فولاد شادگان به کشورهای همسایه فراهم می شود.
حجت الاسلام ناصری نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت:مردم ولایتمدار و انقلابی شادگان از دیرباز سابقه مبارزه با استعمار پرتغال و انگلیس را در کارنامه دارند و در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز پذیرای رزمندگان اسلام و مردم شهرستان های جنگزده آبادان و خرمشهر بود.
وی اظهار داشت:متاسفانه در چند سال گذشته نسبت به شادگان بی توجهی شد.
فاز نخست بزرگ‌ترین طرح توسعه فولاد خوزستان در شهرستان شادگان با فناوری ایرانی و احیای مستقیم روز یکشنبه با حضور مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، حجت الاسلام ناصری نژاد رئیس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای سالامی و جمعی از مسئولان استانی و محلی وارد مدار تولید شد.
در این طرح برای تولید 800 هزار تن شمش فولادی در زمینی به مساحت 256 هکتار پیش‌بینی ظرفیت تولید فولاد در دو بخش اصلی را دارد.
فولاد شادگان 250 نفر اشتغال مستقیم در مرحله اول و 400 نفر در مرحله دوم و چهار هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند و در فاز اول 700 هزار تن ظرفیت تولید آهن سنگین و یک‌میلیون تن ظرفیت تولید فولاد دارد.
شهرستان شادگان در 121 کیلومتری اهواز مرکز خوزستان و در جنوب استان واقع است.