رئیس ستاد انتخابات استان البرز گفت: مردم برای حفظ انسجام و اقتدار نظام جمهوری اسلامی، پای صندوق‌های رای حاضر شده و در فضایی امن و عاری از تنش، بار دیگر مهر باطلی بر اهداف شوم دشمنان بزنند.

به گزارش مرور نیوز، فتح الله حقیقی امروز(26 اردیبهشت)، در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو افزود: هر رای تضمینی برای دوام و بقای آرمان‌های انقلاب است و هر چه حضور مردم پای صندوق‌های رای با شکوه‌تر باشد، اقتدار نظام نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: تاکنون تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شده تا شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه، امن و سالم در چارچوب قانون باشیم، بر این اساس ضرورت دارد که هر گونه فضای ناامیدی، پژمردگی، التهاب و تنش را در جامعه شناسایی کرده و فضایی امن و عاری از تنش برای برگزاری این رویداد مهم، مهیا شود.

حقیقی گفت: تشکل‌ها و احزاب در حقیقت به عنوان یاری دهنده و رابط بین مدیریت و جامعه هستند و تقویت آنها منجر به جلب حداکثری مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف خواهد شد.

وی با بیان اینکه تفاهم، وفاق و منافع ملی از اصول مهم است افزود: باید در نظر داشت که همواره حضور مردم در پای صندوق‌های رأی از سوی دشمنان رصد و قضاوت می‌شود و چشم جهانیان به این حضور است.

وی اضافه کرد: در تبلیغات از سوی کاندیداها عده‌ای با اظهارات غیرکارشناسانه سعی در خدشه وارد کردن فضای انتخاباتی شهر را دارند و در این راه از خطوط قرمز نظام نیز عبور می‌کنند.

حقیقی گفت: وعده‌های انتخاباتی باید طوری مطرح شود که قابلیت اجرایی داشته باشد؛ چراکه در این صورت مردم امیدوار شده و با عدم تحقق وعده‌ها سلب اعتماد می کنند.

وی با اشاره به اینکه بسترهای سلب مشارکت مردم در انتخابات باید از بین برود افزود: تخلف از هیچ کس پذیرفتنی نیست به این دلیل که ما امانتدار مردم بوده و باید از آرا آنها محافظت کنیم و در این راه هیچگونه ملاحظه سیاسی در خصوص افراد صورت نمی‌گیرد.

حقیقی با تاکید بر اینکه مردم هوشیار و آگاه هستند و نمی‌توان از آنها سوءاستفاده کرد، افزود: میزان هزینه و نحوه تبلیغات کاندیداها بیانگر اهداف آنها بوده و مردم بصیر هرگز توجهی به این حواشی ندارند و این اقدامات تاثیری در تصمیم سرنوشت ساز آنها نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه هرگونه تبلیغات در موعد سکوت تبلیغات باید امحا شود افزود: این کمیته متشکل از نمایندگان نیروی انتظامی، فرمانداران و شهرداری است و در زمان مقرر نسبت به امحا تبلیغات در نقاط مختلف اقدام می‌کند.