رئیس ستاد انتخابات شهرستان جیرفت با بیان اینکه بازرسان در سلامت انتخابات نقش اساسی دارند گفت: 294 بازرس و 19 سر بازرس در 294 شعبه اخذ رای بر روند اجرای انتخابات 29 اردیبهشت در این شهرستان نظارت می کنند.

به گزارش مرور نیوز، میثم ابوسعیدی روز سه شنبه در نشست توجیهی بازرسان و سر بازرسان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا که در سالن ابرار جیرفت برگزار شد بر اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود: با تمهیدات صورت گرفته قطعا در این دوره نیز همچون دوره های گذشته شاهد حضور گسترده مردم و تحقق حماسه سیاسی دیگر خواهیم بود.
وی اظهار کرد: صیانت از آرای مردم و نظارت و کنترل روند انتخابات از وظایف بازرسان بوده و در صورت مشاهده تخلف احتمالی بازرسان باید موضوع را به نماینده فرماندار برای رسیدگی لازم منعکس کنند.
وی با تاکید بر ضرورت حضور به موقع بازرسان در شعب اخذ رای و ادامه فعالیت بازرسی تا پایان رای گیری و شمارش آراء و تنظیم صورتجلسات مربوطه توسط مجریان یادآور شد: بازرسی سالم و قاطع موجب تضمین سلامت انتخابات و مشروعیت و مقبولیت آن خواهد بود.
معاون فرماندار جیرفت مسلط بودن بازرسان و سر بازرسان به شرح وظایف خود و قوانین موجود را بسیار مهم دانست و گفت: مراقبت بر سن قانونی رای دهندگان، پرهیز از هرگونه برخورد لفظی و فیزیکی با عوامل اجرایی و ناظران، تهیه گزارش در خصوص تخلفات احتمالی، حفظ بی طرفی، ایجاد تعامل و مراقبت بر امحای هرگونه آگهی و آثار تبلیغاتی قبل از شروع اخذ رای در محل و محدوده شعبه اخذ رای از جمله وظایف بازرسان بوده که باید به آنها عمل کنند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بیست و نهم اردیبهشت برگزار می شود.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.