معاون استاندار و فرماندار نیشابور گفت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از ازدحام در شعب اخذ رای اندیشیده شده و در صورت لزوم عوامل اجرایی برای کمک به شعب اضافه خواهند شد.

به گزارش مرور نیوز سعید شیبانی، در حاشیه بازدید از شعب اخذ رای و همچنین درباره روند برگزاری انتخابات الکترونیک در نیشابور، عنوان کرد: از ابتدای زمان رای‌گیری طی بازدیدهایی که از شعب اخذ رای داشتیم خوشبختانه تاکنون مشکلی وجود نداشت.

وی ادامه داد: هم‌اکنون روال طبیعی اخذ رای در حال اجراست و امیدواریم مشارکت گسترده صورت بگیرد، در بازدیدها نیز به نمایندگان تذکر دادیم در صورت اشکال و کمبود به ستاد انتخابات اعلام کنند تا بلافاصله رفع شود که مردم در زمان کوتاه‌تری بتوانند رای بدهند و در صورت لزوم عوامل اجرایی اضافه شوند.

فرماندار نیشابور با بیان این که تعداد 6 صندوق سیار در نیشابور فعال است، ادامه داد: در شهرستان نیشابور حدود 270 هزار نفر واجد شرایط برای انتخابات ریاست جمهوری هستند و همچنین واجدین شرایط برای شرکت در انتخابات شورای شهر حدود 140 هزار نفرند.

شیبانی با تاکید بر حضور به موقع همشهریان برای شرکت در انتخابات و موکول نکردن به ساعات پایانی، اظهار کرد: این شعب فعال که شاهد آن هستیم، حاصل تلاش چند ماهه 12 هزار نفر عوامل اجرایی است که برای برگزاری انتخابات سالم مشارکت دارند، 493 شعبه در شهرستان و 149 شعبه در شهر نیشابور فعال است که هر شعبه سه دستگاه اخذ رای الکترونیک برای انتخابات شورا پیش‌بینی شده تا مدت انتظار رای‌دهندگان کمتر شود و با ازدحام جمعیت مواجه نشویم.

وی همچنین اضافه کرد: در برآوردی که داشته‌ایم بعد از احراز هویت در عرض حدود یک دقیقه روند انتخابات الکترونیک به پایان می‌رسد.