رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: بر اساس برنامه ششم جهاد دانشگاهی، در سال‌جاری بیش از 200 عنوان برنامه فرهنگی در سطح استان و با اولویت دانشگاه زنجان اجرا می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، «مهدی عباسی» ظهر دیروز (یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه) در آئین تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره دانشجویی غذاهای بومی و محلی، از شور و نشاطی که به‌واسطه برگزاری چنین برنامه‌هایی در محیط دانشجویی ایجاد شده است، ابراز خرسندی کرد و گفت: لازمه موفقیت در کارهای فرهنگی، ایجاد چنین فضاهای بانشاط است.

وی با یادآوری این‌که فعالیت‌های حوزه فرهنگی به‌گونه‌ای است که کارها به‌صورت دلی و از روی علاقه انجام می‌شود، تصریح کرد: تجربه برگزاری چندین ساله چنین برنامه‌هایی حاکی از آن است که وقتی کارهای محوله به‌صورت دلی و با نیروی دانشجویی انجام شود، همیشه با موفقیت همراه خواهد بود و امیدواریم این روند در برنامه‌های آتی نیز تداوم داشته باشد.

این مسئول با بیان این‌که بی‌شک ایجاد نشاط در فضای کاری باعث می‌شود تا از انجام و ارائه کارهای کلیشه‌ای پرهیز کنیم، اظهار کرد: مهم‌ترین اتفاقی که در سه جشنواره دانشجویی جهاد دانشگاهی استان زنجان در اردیبهشت‌ماه اتفاق افتاد، حضور همه شرکت‌کنندگان در فضایی مملو از نشاط و بدون در نظر گرفتن مسائل رقابتی بود، به همین خاطر معتقدیم دوران دانشجویی را باید بهترین دوران زندگی دانست.

عباسی در ادامه خطاب به دانشجویان با تأکید بر این‌که مهم‌ترین توصیه به این قشر، ایجاد و ترسیم محیط شاد با رعایت قوانین است، افزود: خوشبختانه جهاد دانشگاهی ثابت کرده است که به برگزاری چنین برنامه‌هایی اهمیت داده و در همین راستا اجرای بیش از 200 عنوان برنامه فرهنگی را جزو اولویت‌های امسال قرار داده‌ایم.

وی با یادآوری این‌که اجرای این حجم برنامه فرهنگی، کاری بسیار سنگین و بی‌نظیر است که حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی نسبت به تحقق آن جامه عمل خواهد پوشاند، ادامه داد: جهاد دانشگاهی با اشرافیت به ظرفیت‌هایی که در جامعه دانشجویی وجود دارد، همواره با نگاه ارزشی به این بخش توجه کرده است، چون معتقدیم آینده به دست همین دانشجویان ساخته خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با بیان این‌که هر آنچه که باعث افزایش زمینه فعالیت دانشجویان شود، موجبات پیشرفت کشور را فراهم خواهد کرد، گفت: دانشجویانی که امروز در این آئین تجلیل حضور دارند، سفیرانی برای همه دانشجویان هستند، سفیرانی که اجازه نخواهند داد دانشجویان در مسیرهایی غیر از مسیرهایی این‌چنینی وارد شوند.

به گزارش ایسنا، دومین جشنواره غذاهای بومی و محلی ویژه دانشجویان دانشگاه زنجان 26 اردیبهشت‌ماه در باشگاه علمی فرهنگی دانشجویان جهاددانشگاهی زنجان و با استقبال بی‌نظیر و پرشور دانشجویان و علاقه‌مندان به غذاهای بومی و محلی برگزار شد که در این جشنواره بالغ بر 270 شرکت‌کننده با هم به رقابت پرداختند و در حدود 390 نوع غذا پخته شده و در معرض داوری قرار گرفت.

بالاترین نمره برای هر غذا 200 امتیاز بوده و داوری بر اساس معیارهایی از جمله بومی و محلی بودن غذا، استفاده از مواد غذایی سالم، رعایت نکات بهداشتی، سلیقه و ابتکار، تزئین دسر و جاافتادگی صورت گرفته است.

در آئین تجلیل از برگزیدگان این جشنواره، لادن قشقایی‌زاده از آبادان با غذای پلو میگوی جنوبی توانست بیشترین امتیاز را از داوران جشنواره به دست آورده و عنوان نخست را از آن خود کند. حکیمه قربان‌زاد از قم با غذای ماهی شکم‌پر عنوان دومی این جشنواره را به خود اختصاص داد. مقام سوم این جشنواره نیز به لیلا حسامی از زنجان با غذای کشک بادمجان رسید. همچنین 20 نفر شایسته تقدیر شناخته شدند.