مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان دو هزار و 500 مبلغ به روستاهای خراسان رضوی اعزام می شوند.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام کاظم لطفیان ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان فصل عبادت و و آزمونی برای همگان است تا مشمول رحمت پروردگار شوند.

وی افزود: سازمان تبلیغات در خصوص برنامه‌های ماه مبارک رمضان از مدت‌ها قبل برنامه ریزی کرده است تا مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم بتوانند از ظرفیت مبلغان و مفسران قرآن کریم بهره‌مند شوند.

لطفیان بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام ،فعالیت‌های قرآنی است که در ماه رمضان به صورت ویژه دنبال می شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سواد قرآنی مردم افزایش پیدا کرده بیان کرد:باید مفاهیم قرآنی را افزایش دهیم که در این راستا حلقه‌های کوچک تفسیر قرآن را در خراسان رضوی طراحی و اجرایی کرده ایم.

وی تاکید کرد: اگر کسی مفاهیم قرآن را درک کند و بخواهد آن را در زندگی‌اش پیاده کند نقاط حادثه خیز زندگی اش کاهش پیدا می‌کند.

لطفیان اظهار کرد: با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز هماهنگی های لازم برای تفسیر سوره حدید به انجام رسیده تا از تفسیر ایشان در این ایام استفاده نماییم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: محور برنامه‌های تبلیغی ما راهبردهای اعتقادی و رفتارهای اجتماعی است و در نظر داریم طرح قرآنی باشکوهی را در ماه رمضان اجرایی کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در مشهد گفت: نمایشگاه قرآن فرصت بسیار خوبی برای عرضه محصولات قرآنی است که امیدواریم همچون سال های گذشته با استقبال خوب زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی مواجه شود.

لطفیان در ادامه از برنامه ریزی برای اعزام مبلغ به روستاهای خراسان رضوی خبر داد و گفت: در حال حاضر 2 هزار و 500 روستا در این استان وجود داردر که ما توانسته ایم در هزار روستا مبلغ مستقر کینم و یا خدمات تبلیغی ارائه نماییم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد در ادامه با بیان اینکه‌ بیش از 150 مبلغ نیز به استان‌هایی مجاور اعزام می‌شوند گفت: تلاش کردیم در حد توان مبلغانی را به استان های همجوار ارسال کنیم تا بتوانند در ماه مبارک رمضان به مردم خدمت رسانی کنند.

وی همچنین از برنامه ریزی ویژه برای استقرار روحانی در حاشیه شهر مشهد و دیگر شهرهای استان خبر داد و گفت: بنای اولیه ما بر تقویت شبکه حاشیه شهر است و چون موضوع حاشیه نشینی در مشهد بیشتر از دیگر شهرها است تلاش می کنیم به صورت جدی موضوعات تبلیغی رادر این محدوده دنبال نماییم.

لطفیان با تاکید بر توجه مردم به احیای سنت پسندیده افطاری اظهارکرد: متاسفانه طی سال های گذشته موضوعی به نام افطاری های مجلل در مراکز استان ها به راه افتاده که اقدام پسندیده ای نیست و باید به کمک رسانه های از ترویج این فرهنگ غلط جلوگیری نماییم.