مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در طول برنامه ششم توسعه چهار پروژه اقتصاد مقاومتی برای رونق بخشی به حوزه مسکن اردبیل پیش بینی شده است.

به گزارش مرور نیوز، محبوب حیدری پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از شهرک ولایت اردبیل به خبرنگار مهر گفت: در همین راستا و با هدف رونق بخش مسکن با مشارکت دولت و بخش خصوصی 236 واحد مسکونی در استان احداث می‌شود.

وی افزود: پروژه تجاری، مسکونی و خدماتی بام سبز ولایت یکی از این چهار پروژه است که زمین آن از سوی دولت در شهرک ولایت به مساحت پنج هزار و 782 مترمربع تأمین شده و هزینه طراحی، ساخت و اخذ مجوزهای قانونی توسط شریک غیردولتی تأمین می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه این پروژه شامل 200 واحد مسکونی، 9 واحد تجاری و یک واحد خدماتی است، اضافه کرد: برآورد مالی پروژه 31 میلیارد و 629 میلیون و 500 هزار تومان است و این مجموعه سال 99 به اتمام می‌رسد.

حیدری پروژه دوم را خدماتی، تجاری و مسکونی ولایت اردبیل برشمرد و بیان داشت: وضعیت شراکت با بخش خصوصی به شکل پروژه بام سبز ولایت است و زمین به مساحت هزار و 256 مترمربع از سوی بخش دولتی تأمین شده است.

وی تأکید کرد: این پروژه 24 واحد مسکونی و شش واحد تجاری است که در سال گذشته آغاز شده و در سال 99 به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان برآورد مالی پروژه را شامل هشت میلیارد و 651 میلیون و 800 هزار تومان عنوان کرد.

حیدری پروژه سوم را 12 واحدی مسکونی شهرک آزادگان عنوان کرد و گفت: این پروژه در 797 مترمربع سال گذشته آغاز شده و در سال 97 نیز خاتمه می‌یابد؛ ضمن اینکه برآورد مالی آن پنج میلیارد و 402 میلیون و 200 هزار تومان است.

وی افزود: علاوه بر این راه و شهرسازی با مشارکت بخش خصوصی پروژه تجاری در 783 مترمربع زمین را در شهرستان خلخال از سال گذشته آغاز کرده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان این پروژه شامل 18 واحد تجاری است و با صرف هزینه 832 میلیون و 900 هزار تومان در سال 98 به بهره‌برداری می‌رسد.