نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امروزه نظام جمهوری اسلامی یک نظام اساسی، مقتدر و ریشه‌دار است و به هیچ‌کسی باج نمی‌دهد.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی یکشنبه شب در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی که با حضور اقشار مختلف مردم و جوانان در مسجد جامع سنندج برگزار شد، اظهار داشت: بابت اینکه هر سال بیش از پیش، عشق به حضرت امام(ره) در دل‌های همه عاشقان بیشتر می‌شود و همه را دور هم جمع می‌کند خداوند را شاکر هستیم.

وی با بیان اینکه پیوند دین و حکومت نتیجه تفکر حضرت امام‌(ره) است، گفت: در دو قطبی شرق و غرب، امام خمینی(ره) در تمام دنیا تحول ایجاد کردند و نهضت تداخل دین در سیاست و جامعه را به وجود آوردند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: امام راحل(ره) راه و روش خدایی، دین خدا و اسلام ناب محمدی را در دنیا و همه دل‌ها زنده کرد و به‌دلیل این کار ارزشمند تمام مستعضفین جهان امام خمینی را الگوی خود می‌دانند و ایشان به بعد معنویت توجه ویژه‌ای داشتند و پیشرفت مادی را در گرو پیشرفت معنوی می‌دانستند.

وی گفت: امام خمینی صاحب این انقلاب را "پابرهنه‌ها و محرومان" می‌دانست و همیشه از مسئولان می‌خواست که به آنان رسیدگی کنند و امروزه نیز باید مسئولان به محرومان جامعه توجه و کمک کنند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: امام راحل(ره) به مردم آموخت که "ما می‌توانیم" و امروزه باید همه ما مسئولان و مردم به آموزه امام خمینی پایبند باشیم و جوانان امروزی را بیشتر با تفکر و اندیشه‌های امام(ره) آشنا کنیم.

وی اظهار کرد: امروزه به برکت این آموزه "ما می‌توانیم" در کشور از جهات مختلف همچون علمی و دفاعی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عظمت نظام و انقلاب گفت: امروزه نظام جمهوری اسلامی یک نظام اساسی، مقتدر و ریشه‌دار است و به هیچ‌کسی باج نمی‌دهد و انقلاب اسلامی این پیام را دارد که اسلام ناب محمدی را به جهان معرفی کند.