معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به جمعیت 770 هزار نفری حاشیه‌نشین در سطح استان، گفت: استفاده از اعتبارات ملی، استانی و دستگاهی در کنار هم می‌تواند آسیب‌ها را در مناطق حاشیه‌نشین استان کنترل کرده و کاهش دهند.

به گزارش مرورنیوز،  علی‌حسین حسین‌زاده، افزود: با وجود این‌که در چند ماه اخیر درگیر بحث‌های سیاسی انتخابات بودیم اما گزارش‌ها از خوزستان برای شورای اجتماعی کشور ارسال شد. این گزارش‌ها در مورد مشکلات و مسائل خوزستان بود و به وجود 770 هزار نفر حاشیه‌نشین در سطح استان و مشکلات فراوانی که در این زمینه وجود دارد، اشاره داشت. این گزارش منجر به تخصیص اعتبار در حوزه فرهنگی و اجتماعی شد.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر کارهایی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی انجام شد، کارهایی نیز در حوزه عمرانی آغاز شده است که تکمیل کننده حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند.

وی عنوان کرد: ‌در حوزه استانی مشکلی نداریم و از اعتبارات استانی نیز می‌توانیم استفاده کنیم ولی متاسفانه در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که کمیته کارگروه فرهنگی و اجتماعی خوزستان در 5 سال گذشته حتی یک طرح ارائه نداده است تا ما برای آن اعتبار بگیریم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان این‌که اعتبارات طرح‌های فرهنگی و اجتماعی نسبت به امور عمرانی بسیار کمتر است، گفت: در چند ماه اخیر استاندار خوزستان و همچنین همکاران در حوزه‌ امور اجتماعی و معاونت سیاسی اجتماعی کارهایی را آغاز کرده‌اند و امیدوار هستیم با هماهنگی در امور و اثربخشی این اعتبارات بتوانیم اقداماتی را با حرکت سریعتری انجام دهیم.

وی تصریح کرد: استفاده از اعتبارات ملی، استانی و دستگاهی در کنار هم می‌تواند آسیب‌ها را در مناطق حاشیه‌نشین استان کنترل کرده و کاهش دهند.

حسین‌زاده با اشاره به تشکیل کمیته‌ای به منظور هماهنگی اجرای طرح‌های اجتماعی و فرهنگی دستگاه‌ها در این زمینه بیان کرد:‌ اعتبارات اجتماعی پول نقد است و به محض مصوب شدن طرح‌های اجتماعی و فرهنگی، اعتبارات آزاد می‌شوند.