عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی رقابت سالم، فعال و سازنده در دستگاه‌ها را مایه پویای و رو به‌ جلو دانست و گفت: ایجاد رقابت‌های سالم و نگه‌داشتن دستگاه از رقابت‌های ناسالم باید در اولویت رؤسای دستگاه‌ها باشد .

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» در نشست شورای اداری شهرستان میبد با اشاره به مسئولیت‌های مدیران در صیانت از سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌ها اظهار کرد: سازمان‌ها و ادارات مثل یک انسان دچار افسردگی، پژمردگی و پیری می‌شوند بنابراین این پیکر فعال و ارزشمند را نباید با عملکرد ضعیف دچار افسردگی کرد.

وی با تأکید بر سرزنده نگه‌داشتن سازمان‌ها و ادارات از سوی متولیان و مسئولین آن افزود: تلاش برای نجات سازمان از پژمردگی، خواب‌زدگی، غفلت زدگی و پیری یکی از مهمترین رسالت‌های مدیران در دستگاه‌های مختلف است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: روح و اساس زنده نگه‌داشتن و ثابت نگه‌داشتن دستگاه‌های اداری این است که دستگاه اداری اهداف بلند و دائم داشته باشد.

امام ‌جمعه میبد بابیان این که باهدف‌های بلند و نوسازی هدف‌ها و انگیزه‌ها، می‌توان سازمان و ادارات را از خواب سازمان‌ها جلوگیری خواهد کرد، افزود: اگر در یک سازمان افراد فعال و خوب حس کنند که قدر آن‌ها در تشکیلات خرد یا کلان دانسته نمی‌شود، نتیجه این عامل عدم به وجود آمدن انگیزه در آن‌ها است و آن‌ها به آدم‌های خراب و انگیزه داری تبدیل می‌شوند که به کارهای نادرست می‌پردازند.

اعرافی توانایی حل اختلافات، گره‌گشایی، عقده‌گشایی و باز کردن گره‌ها در تشکیلات اداری با سرپنجه عدل، حکمت را از ویژگی مدیر توانمند عنوان کرد.

رییس جامعه المصطفی العالمیه توجه به اخلاق مدیریتی مدیران ادارات تأکید کرد و تصریح کرد: ادارات باید اخلاق به‌خصوص اخلاق مردم‌داری و اخلاق اداری را یک اصل بدانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حضور باشکوه مردم در انتخابات و تبریک به برگزیدگان شوراهای جدید گفت: شورای جدید باید در ابعاد گوناگون مشکلات مردم را در روستاها و شهرها رفع کنند.

گفتنی است؛ در این جلسه 40 محور اساسی از سوی امام‌ جمعه میبد مطرح شد که شوراهای شهر و روستا باید با همبستگی این محورها را در توسعه و آبادانی شهرها و روستاها در نظر بگیرند.