نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه هزینه سازش با آمریکا به‌مراتب سنگین‌تر از هزینه چالش است، گفت: علی‌رغم سخنان صریح رهبری در مورد سند ۲۰۳۰، عده‌ای سستی کردند.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا سبب دوری انسان از هلاکت و نابودی است.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) می فرمایند 3 چیز باعث هلاکت انسان می شود و آن 3 چیز تکبر، حرص و حسد است، تصریح کرد: تکبر دین و ایمان انسان را از بین می برد، همچنان که که ابلیس چندین هزار سال عبادت کرد و به خاطر تکبر از درگاه الهی رانده شد.

صلح امام حسن مجتبی(ع) یک نرمش قهرمانانه تاریخی

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه حرص، آسایش و آرامش انسان را از بین می برد، همچنان که آدم به واسطه حرص از بهشت رانده شد، ادامه داد: حسد جان انسان را می گیرد، همچنان که قابیل، هابیل را به خاطر حسادت از بین برد.

آیت الله میرعمادی با اشاره به فردا نیمه ماه رمضان و ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: می توانیم امروز صلح امام حسن مجتبی(ع) را نرمش قهرمانانه تاریخی نامگذاری کنیم، به گونه ای که اگر آن زمان امام حسن مجتبی صلح را انجام نداده بود امروز خبری از اسلام ناب نبود و چیزی از دیانت باقی نمانده بود.

وی با تاکید بر اینکه ارزش صلح امام حسن(ع) به همان اندازه ارزش قیام سیدالشهدا است و فرقی بین آنها نیست و هر دو اسلام ناب را زنده کردند، افزود: امام مجتبی(ع) کریم اهل و بیت است و به همین دلیل روز ولادت ایشان به عنوان روز اکرام و اطعام ایتام نامگذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه باید با تاسی از امام حسن مجتبی(ع) و برای عمل به وصیت امام علی(ع) به یتیمان و نیازمندان کمک کنیم و آنان را اطعام کنیم، تصریح کرد: سیره ائمه کمک به نیازمندان بود، مبادا دلبسته دنیا شویم و روحیه اشرافی گری، تجمل و دلبستگی به دنیا مانع کمک به فقرا شود.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: در مراسم های افطاری اسراف بسیار می شود، در حالیکه همین غذاها می تواند فقرا را سیر کند.

علی (ع) انسان کامل است

وی در ادامه با اشاره به 19 ماه رمضان روز ضربت خوردن امام علی(ع) و اولین شب از شب های قدر اظهار داشت: علی (ع) انسان کامل است، اسوه همه خوبی ها و کمالات، اسوه عبادت، اسوه سازش ناپذیری و اسوه شجاعت است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه امام علی(ع) در امر الهی قاطعیت داشت و اسوه اخلاق سیاسی بود و هرگز ایشان برای قدرت و حکومت خود از دروغ و فریب کاری و نیرنگ بازی استفاده نکرد، افزود: در حکومت امام علی(ع) صداقت از اصول مدیریتی و سیاستمداری بود.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: زندگی امیر المومنین باید برای ما الگو باشد، حکومت ایشان باید برای جامعه ما الگو باشد.

وی با بیان اینکه از شب های قدر باید برای اصلاح نفس، اخلاق و تهذیب نفس استفاده کنیم، شب های قدر شب توبه و استغفار و تزکیه نفس است، هر مقدار که در این شب ها ارتباط بیشتری با امام زمان (عج) پیدا کنیم به همان اندازه در تغییر سرنوشت ما موثر است، تصریح کرد: باید شب قدر را بیشتر قدر بدانیم.

انقلابی گری جدای از عقلانیت نیست

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 3 محور اصلی سخنان مهم و صریح مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) اظهار داشت: یکی از این محورها موضوع تقابل بین عقلانیت و انقلابی گری بود که بعضی ها به وجود آورده بودند، برخی یک تقابل تصنعی میان انقلابی گری و عقلانیت ایجاد کرده اند و با کمک عقلانیت می خواهند انقلابیون را بکوبند اما رهبر معظم انقلاب جلوی این انحراف را گرفت.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه انقلابی گری جدای از عقلانیت نیست و مشی و کلام نیروهای انقلابی نیز عقلانیت است، تصریح کرد: هزینه چالش و سازش با ابر قدرت ها از دیگر مباحث مهمی بود که رهبر فرزانه انقلاب به آن اشاره کرد؛ برخی دائما القا می کنند که هزینه چالش با آمریکا و برخورد با او بسیار سنگین است، اما غافل از اینکه هزینه سازش به مراتب سنگین تر است.

وی با تاکید بر اینکه ایستادگی در برابر ظلم افتخار است و شعار مرگ بر آمریکا، شعار انقلابی گری است، افزود: عربستان با آمریکا سازش کرد و میلیارد ها دلار قرارداد نفتی بست اما آمریکا با چمدان های پر از دلار رفت و سرانجام حرف تحویل عربستان داد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: ما در طول 38 سال ایستادیم و عظمت و قدرت و امنیت نصیب مان شد.

برخی منافقین را تطهیر می کنند

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه موضوع عوض شدن جای جلادان و شهدا از دیگر محورهای اصلی صحبت های رهبر فرزانه انقلاب بود، اظهار داشت: رهبری اشاره به وقایع دهه 60 کردند؛ منافقین این همه جنایت کرده اند و حالا بعد از 30 سال عده ای آمده اند منافقین را تطهیر می کنند.

وی با بیان اینکه منفقین در دهه 60 بیش از 418 عملیات تروریستی انجام دادند و آیا امروز باید تطهیر شوند و آن هایی که مقابل منافقین ایستادند مظلوم واقع شوند؟ تصریح کرد: باید حافظ انقلاب باشیم و نگذاریم امام و انقلاب دچار تحریف شوند؛ لازم است سخنان رهبر معظم انقلاب سرلوحه برنامه همه مسئولان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه برای ما تلخ بوده اما هشداری بود که سبب انسجام ملی شد و همه مردم و سلیقه ها باهم متحد شدند و اعلام انزجار کردند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه این داعشی های امروز همان منافقان دهه 60 هستند که بی مهابا عموم مردم را ترور کردند؛ این تکفیری های ملعون، مردم دردمند روزه دار را به رگبار بستند، تصریح کرد: ما ضمن محکومیت این حادثه تروریستی، به خانواده شهدای این حادثه تسلیت می گوییم و شفای مجروحین حادثه را از خدای متعال مسئلت داریم.

وی تاکید کرد: این اقدامات کور و جنایتکارانه هیچ خللی در اراده مردم نخواهد داشت.

۲ وزارت خانه علوم و آموزش و پرورش از رهبری عذرخواهی کنند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به سند 2030 تدوین شده توسط سازمان بین المللی یونسکو گفت: در همین خطبه های نماز جمعه خرم آباد در تاریخ 26 اسفندماه 95 راجع به این سند صحبت کردم؛ هیچ تردیدی نیست که روح حاکم بر این سند چیزی جز تحمیل فرهنگ غرب و ترویج سبک زندگی غربی نیست.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه این سند استقلال فرهنگی ما را از بین می برد، تصریح کرد: برخی به جای اینکه با هشدار رهبر معظم انقلاب، این سند را جمع و اجرای آن را متوقف کنند، به دنبال توجیه هستند و می گویند گزارش اشتباه به رهبری داده اند.

وی با تاکید بر اینکه این هشدار رهبری را جدی بگیرید و دولت و وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم باید در مقابل فرمان رهبر معظم انقلاب، دستور توقف این طرح را می دادند، افزود: وقتی رهبری می گویند مطلقا این سند جایز نیست، باید فصل الخطاب می بود و علی رغم سخنان صریح رهبر معظم انقلاب، عده ای سستی و سهل انگاری کردند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه دو وزارت خانه علوم و آموزش و پرورش باید از رهبری عذرخواهی کنند، اظهار داشت: هیچکس نمی خواهد به مقام معلم توهین شود بلکه می خواهیم مقام معلم حفظ شود و استقلال آموزش و پرورش حفظ شود.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: ما از دو وزارت خانه مربوطه می خواهیم مسئله سند 2030 را به صورت جدی متوقف کنند و ادامه ندهند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه روز یکشنبه از درب سرداب مقدس امام زمان(عج) در لرستان رونمایی می شود، گفت: از همه کسانیکه در این رابطه کمک و همکاری کردند تا مردم لرستان یادگاری برای ائمه اطهار داشته باشند تشکر می کنم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: مردم لرستان تاکنون 12 میلیارد کمک نقدی و غیرنقدی برای بازسازی عتبات عالیات داشته اند که جای تشکر و قدردانی دارد.