نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: فرد سکولار کافر است زیرا منکر توحید ربوبیت می باشد اما چون 'لا اله الا الله' گفته، نجس نیست.

به گزارش مرور نیوز آیت الله سید احمد علم الهدی در ادامه جلسه تفسیر سوره حدید در مهدیه مشهد افزود: مشکل ما با غرب در این است که آنها به توحید در ربوبیت قائل نیستند درحالی ‌که خدا، قلب، کبد، فکر، روح، جان، تمام سلول ‌های بدن و خواسته ما را اداره می‌ کند.
وی با بیان اینکه مشکل ما با غربی‌ ها در اخلاق، فرهنگ و سیاست نیست و مشکل اصلی ما با آنان در توحید است اظهار کرد: توحید ریشه و زیربنا می باشد.
وی گفت: مدرنیته غربی ها بر سه اصل اومانیسم، ناسیونالیسم و سکولاریسم استوار است و اومانیسم یعنی بشر نقطه نهایی وجود و هستی است و از بشر بالاتر موجودی نیست پس انسان در سیر کمال برای خود زندگی می‌ کند.
امام جمعه مشهد افزود: ناسیونالیسم می گوید بشر در همه شئون باید وابسته به خود باشد و همه‌ چیز انسانها را، فکر، عقل و اندیشه اداره می‌ کند و نباید به چیزی به‌ عنوان خدا در ماوراء عقل، مراجعه کنیم.
وی اظهار کرد: سکولاریسم نیز معتقد است دین حق ندارد در جریان زندگی ما دخالت کند و آنچه در زندگی ما اصالت دارد، پول، ثروت و اقتصاد است و فرهنگ و اخلاق باید در اختیار اقتصاد باشد.
وی گفت: در مقابل غربی ها، ما می گوئیم زندگی تنها یک مرکب است، یک کشتی است که ما را به ‌طرف مقصد حرکت می‌ دهد و به ‌سوی نقطه خدا گونگی می رساند تا بر همه وجود حاکم شویم.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: علت گناه کردن و معصیت در این است که نسبت به پروردگار جهان حس نداریم و اگر نسبت به خدا احساس پیدا کنیم، با یک یا الله گفتن خود را در محضر خدا می بینیم و گناه مرتکب نمی شویم.
جلسات تفسیر قرآن نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در مهدیه مشهد برگزار می شود.