خرم آباد- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله گفت: به منظور حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و پیشگیری از هرگونه آتش سوزی 6 گروه اطفای حریق در عرصه های منابع طبیعی این شهرستان فعال شده است.

امیرمحمد نظرپوری روز دوشنبه در گفت و گو با مرور نیوز، با اشاره به وضعیت بارندگی و پوشش گیاهی مناسب مراتع و جنگل های شهرستان سلسله اظهار کرد: این گروه های پنج نفره به صورت شبانه روزی در مناطقی همچون کاکارضا ، بستام، قلایی و مناطقی از فیروزآباد و بخش مرکزی به فعالیت و گشت زنی مشغول هستند تا از هرگونه آتش سوزی پیشگیری کنند.
نظرپوری با بیان اینکه در زمینه پیشگیری، آموزش جوامع محلی و اطلاع ‎رسانی از طریق نصب و توزیع اطلاعیه نیز انجام شده است، خاطرنشان کرد: همچنین یک کارگاه آموزشی اطفای حریق یکروزه با همکاری هلال احمر شهرستان و اداره منابع طبیعی برگزار و در این کارگاه نحوه کار با وسایل جدید اطفای حریق به 50 نفر از اعضای هلال احمر شهرستان آموزش داده شد.
رئیس اداره منابع طبیعی سلسله از مردم درخواست کرد با توجه به فصل گرما و خشکی گیاهان نسبت به ایجاد حریق و آتش در جنگل ها و مراتع خودداری و همکاران این اداره را در امر پیشگیری و اطفا حریق یاری کنند.
شهرستان سلسله دارای 112 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی است که 58 هزار هکتار از آن اراضی مرتعی و 54 هزار هکتار نیز اراضی جنگلی است.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.