درحالی که اهالی روستای گلفرج جلفا از سریال ادامه‌دار قطعی آب در آن منطقه خبر می‌دهند، مسئولان از پیگیری اوضاع و حل مشکل در سریع‌ترین زمان سخن می‌گویند.

به گزارش مرور نیوز، از صبح امروز خبری به صورت غیر رسمی در برخی محافل خبری و شبکه های مجازی منتشر می‌شود که طبق آن، آب روستای گلفرج که در حوالی شهرستان جلفا قرار دارد، 11 روز است که قطع شده و مردم روستا با مشکلات مواجه هستند.

همچنین در تصویری که منتشر شده است دریاچه‌ای از ترکیدگی لوله‌های آب شرب آن روستا به چشم می‌خورد.

برای پیگیری دقیق‌تر اوضاع سراغ مسئولان جلفا و روستای گلفرج رفتیم که معاون سیاسی فرماندار جلفادر این‌باره اظهار داشت: قطعی آب هست ولی نه به آن صورت که در خبرها دیده و به گوش می‌رسد.

وی اضافه کرد: متاسفانه شبکه آب‌رسانی که در دولت گذشته دارای مسیری اشتباه بود، گاهی سر باز می‌ماند که همین باعث استفاده غیرمجاز چوپان‌ها از آب می‌شود و در نتیجه این امر، آب آشامیدنی روستا دچار قطعی می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: باید گفت اینکه آب این روستا 11 روز به صورت مداوم قطع باشد صحت ندارد ولی از صبح برای پیگیری دقیق‌تر اوضاع بخشدار مرکزی جلفا را اعزام کردیم تا در محل حضور یافته و رسیدگی کند.

قطعی مداوم آب در روستای گلفرج جلفا/ مسئولان: پیگیر حل مشکل هستیم

وضعیت را از بخشدار مرکزی جلفا، محمودی جویا شدیم. وی نیز اعلام کرد: از دیروز در روستای گلفرج شاهد ترکیدگی لوله‌های اصلی هستیم که ما از همان موقع اکیپ آب و فاضلاب روستایی را به منطقه اعزام کردیم.

محمودی تصریح کرد: خود من نیز از صبح در محل حاضر هستم. گروه آب و فاضلابی که در اینجا مشغول به کار هستند قول داده‌اند که هرچه سریع‌تر نظرات کارشناسی خود را ارائه دهند.

وی همچنین بیان داشت: به دلیل مسیرهای آب شربی که آن روستا دارد و وجود بالا و بلندی‌های فراوان، وقتی فشار آب زیاد می‌شود لوله‌ها دچار ترکیدگی می‌شوند و وقتی نیز فشار کم می‌شود، آب از سربالایی‌ها بالا نمی‌رود و همین موضوع موجب قطعی دوره‌ای آب در روستا می‌گردد.

بخشدار مرکزی جلفا خبر داد: در کوتاه مدت مشکل قطعی آب در روستا حل خواهد شد تا بیش‌تر از این مردم دچار سختی نشوند ولی برای حل دائمی مشکل منتظر نظرات کارشناسی هستیم و احتمال می‌رود در آینده مسیر آب این روستا رابه روستای بیلوردی تغییر دهیم.

گفتنی است مردم روستا نیز از وضعیت آب‌رسانی و مشکلات فراوانی که برایشان به وجود می‌آید به رنج آمده و از مسئولان خواستار یافتن چاره‌ای دائمی هستند.