مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 10 کشور گفت: برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی یک محموله 400 تنی آرد گندم از کارخانه آرد روشن استان یزد به کشور عراق صادر شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان یزد ، حمید پایدار اردکانی اظهار کرد: به همت کشاورزان و صنعتگران این استان و با وجود اینکه یزد وارد کننده گندم از سایر استان های کشور است این محموله آرد به خارج از کشور صادر شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون یک محموله 1000 تنی نیز آماده صادرات است، افزود: ارزآوری آرد صادراتی استان یزد به خارج از کشور 100هزار دلار بوده که حاصل از خودکفایی ایران در تولید گندم در دولت تدبیر و امید بوده است.
مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 10 کشور ، کشورهای مقصد برای صادرات آرد استان را کشورهای عراق، افغانستان، کشورهای شمال آفریقا، هندوستان و حتی ایتالیا و ترکیه اعلام کرد.
پایدار اردکانی اظهار امیدواری کرد تا ایران با حمایت مسئولان و تلاش مضاعف صنعتگران و بازرگانان با توجه به سیاست دولت برای صادرات حداقل یک میلیون تن گندم مازاد برمصرف ، بخشی از بازار منطقه ای و جهانی آرد را زیر پوشش قرار دهد.
وی تأکید کرد: کشور ایران می تواند به عنوان صادر کننده مطرح آرد و محصولات آردی در سطح منطقه، زمینه بهره برداری کامل از ظرفیت کارخانجات و افزایش اشتغال در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و تولید محصولات صادرات محور را فراهم سازد.
11 هزار و 200هکتار از مزارع استان یزد بصورت نیمه مکانیزه به کشت گندم اختصاص یافته و پیش بینی می شود امسال 45 هزار تن گندم از کشتزارهای این استان برداشت شود.
بیشترین سطح زیر کشت گندم در شهرستانهای ابرکوه ، خاتم و بهاباد و متوسط عملکرد تولید گندم استان چهار تن در هکتار است.