فرماندار دزفول گفت: این شهرستان به الگوی مثبتی در زمینه اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان تبدیل شده است.

به گزارش مرور نیوز، حبیب اله آصفی شامگاه سه‌شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان دزفول که با حضور مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در ۳.۵ سال گذشته در شهرستان دزفول با همدلی و همکاری مسئولان ادارات اقدامات زیادی در راستای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری انجام‌شده که می‌تواند الگویی برای استان باشد.

وی بابیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در دزفول قابل‌مقایسه با هیچ شهری در خوزستان نیست، افزود: همت مسئولان و دستگاه‌های مختلف شهرستان موجب شده که امروز دزفول مثال تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان باشد.

فرماندار دزفول یکی از دلایل این موفقیت‌ها را حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران به‌ویژه در بحث اخذ استعلامات عنوان کرد و گفت: ما تلاش کردیم تا با استفاده از نیروهای بومی از پتانسیل و ظرفیت‌های عظیم شهرستان در حوزه‌های مختلف نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

آصفی با بیان اینکه در تمام ارکان دزفول جنب‌وجوش خوبی در حوزه اشتغال صورت گرفته است، افزود: این روند به حدی مثبت است که از سایر استان‌ها برای الگو گرفتن از دزفول وارد فرمانداری شهرستان شده‌اند.

وی از ورود 50 گروه سرمایه‌گذار خارجی از اروپا، آلمان، لهستان، اتریش، روسیه، چین و سایر کشورها در دزفول طی ۳.۵ سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: اگر حتی از هر 100 سرمایه‌گذار یک قرارداد منعقد و اجرایی شود نیز به معنای موفقیت است چرا که در وهله اول توافق اولیه با همه صورت می‌گیرد که خوشبختانه شهرستان دزفول در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

فرماندار دزفول با انتقاد از کارشکنی‌های صورت گرفته در مسیر سرمایه‌گذاری و پیشرفت شهرستان دزفول طی سال‌های گذشته از سوی برخی افراد، گفت: متأسفانه وجود همین افراد موجب شده بود که تاکنون ظرفیت‌های دزفول به‌درستی مورد بهره‌برداری قرار نگیرند.

آصفی همچنین به ظرفیت‌های عظیم دزفول در بخش پرورش آبزیان، صنایع‌دستی و سوغات محلی، فعالیت‌های سنتی کشاورزی و دامداری و صنایع خرد اشاره کرد و گفت: باوجود تمام موانع و سنگ‌اندازی‌ها توانسته‌ایم در 3 سال گذشته 3 هزار هکتار به باغات دزفول اضافه کنیم که باعث ایجاد صدها اشتغال شده است ضمن اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته برای 70 باغ نیز مجوز بهره‌برداری اخذ شده است.

وی همچنین از تمامی ادارات و مسئولان شهرستان که باوجود تمام مشکلات عملکرد خوبی در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری داشته‌اند تقدیر و تشکر کرد.