بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در اقدامی به منظور توسعه فضای سبز، اعطای پایان کار برای واحدهای مسکونی در مناطق روستایی استان را به غرس سه اصله نهال یا ایجاد باغچه کوچک در حیاط این خانه ها موکول کرد.

به گزارش مرور نیوز، کارشناس مسئول معاونت مسکن روستایی بنیاد مسکن گلستان روز چهارشنبه به خبرنگارخبرگزاری جمهوری اسلامی گفت که ایجاد فضای سبز در حیاط واحدهای ساخته شده در مناطق روستایی استان ابتکار بنیاد مسکن و با همراهی دفترامور روستایی استانداری بوده که با امضای تفاهمنامه در اواخر سال 95 و صدور بخشنامه آن از ابتدای سال 96اجرایی شده است.
منصور خدایوردی افزود: این بخشنامه به 133 دفترخدمات فنی مهندسی فعال دارای 300 مهندس همکار به منظور نظارت بر ساخت مسکن در مناطق روستایی استان واجرا ابلاغ شده است.
به گفته وی؛ اکنون این طرح در ساخت واحدهای مسکونی که از طریق بنیاد مسکن استان تسهیلات بانکی دریافت می کنند، رعایت می شود.
وی همچنین در خصوص نمای واحدهای مسکونی روستایی استان گفت که تاکید به رعایت نمای ساختمان مبتنی بر الگو پذیری از اقلیم منطقه است و در دادن پایان کارهم به این مساله توجه می شود هر چند برخی از متقاضیان بعد از دریافت پایان کار، نما را تغییر می دهند.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گلستان نیز گفت: از ابتدای امسال 450 واحد مسکن روستایی ساخته شده با تسهیلات معرفی شده این بنیاد در مناطق روستایی استان، غرس سه اصله نهال و ایجاد باغچه در حیاط را رعایت نموده و صاحبان آنها پایان کار دریافت کرده اند.
به گفته عباس حق بین؛ در اجرای این طرح در فصل غیردرختکاری هم باید باغچه در حیاط واحد مسکونی ایجاد شود تا پایان کار از بنیاد دریافت کند.
طبق گزارش بنیاد مسکن گلستان، در این استان 203 هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد.
گلستان 967 روستای بالای 20 خانوار دارد و طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال گذشته 46.70درصد جمعیت استان در این روستاها سکونت دارند.
دراستان مرزی گلستان واقع در شمال کشور سه اقلیم خشک و نیمه خشک در شمال با 250 میلیمتربارش سالانه، اقلیم خزری در میانه با 600 میلیمتر باران و منطقه کوهستانی در جنوب با 300 میلیمتر بارندگی وجود دارد.