معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: 28 طرح اقتصاد مقاومتی این منطقه که در سال گذشته کلید خوردند، امروز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش مرور نیوز مجید سلطانی نژاد افزود: در حوزه تولیدات گیاهی و زراعت، 16 طرح که متشکل از 10 طرح در بخش زراعت، چهار طرح در بخش باغبانی، یک طرح در بخش حفظ نباتات و یک طرح هم در بخش مکانیزاسیون کشاورزی در این منطقه در حال اجرا می باشند.
وی تصریح کرد: در حوزه بهبود تولیدات دامی در جنوب استان هم پنج طرح شامل 2 طرح در بخش امور دام و سه طرح هم در بخش طیور در حال اجرا شدن می باشند.
وی عنوان کرد: علاوه بر طرح های بخش تولیدات گیاهی ودامی، یک طرح هم در بخش صنایع و یک طرح هم در بخش ترویج دارای پیشرفت 90 درصدی می باشند.
سلطانی نژاد گفت: براساس بررسی‏ های میدانی سازمان برنامه و بودجه استان کرمان به عنوان ستاد فرماندهی و نظارت اقتصاد مقاومتی استان و اطلاعات ثبت شده در سامانه ارزیابی و نظارت بر طرح ‏های اقتصاد مقاومتی (سانپا)، این سازمان با ثبت پیشرفت فیزیکی 90 درصد، به عنوان یکی از دستگاه های پیشرو و عمل گرا در اجرای طرح‏های اقتصاد مقاومتی سال 95 استان کرمان شناخته شد.
وی افزود: علاوه بر ادامه برنامه‏ های تعریف شده سال گذشته با تصویب و اجرای 13 طرح جدید دیگر در سال جاری امیدوار هستیم تا قدم‏ های راسخی در راستای اجرای سیاست‏ های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی جنوب کرمان برداریم.
جنوب استان کرمان با سطح زیر کشت بیش از 260 هزار هکتار و با تولید سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی و جالیزی در کشور محسوب می شود.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب، فاریاب و عنبرآباد را زیر پوشش دارد.