شهردار اراک گفت: 93 درصد از فضای سبز اراک به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب با آب غیرشرب آبیاری می‌شوند.

به گزارش مرور نیوز، ابراهیم عباسی در آیین بهره‌برداری از پروژه آبیاری زیرسطحی منطقه 228 هکتاری چقا و احداث راه‌های دسترسی به این منطقه با اشاره به سیستم جدید آبیاری فضای سبز اظهار داشت: در چهار سال گذشته با اقدامات انجام شده، فضای سبز اراک به یک‌هزار و دویست هکتار افزایش یافته در صورتی که این مقدار در گذشته 800 هکتار بوده است.

وی افزود: افزایش محیط فضای سبز اراک در این مدت رشد چشم‌گیری داشته و در حدود 5.6 متر است، 90 درصد از منطقه چقا درخت‌کاری شده، به‌دنبال تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از درختان مثمر، 10 درصد از مساحت درخت‌کاری شده به درختان مثمر تعلق یافته و 10 درصد باقی‌مانده هم امسال برای کاشت درختان مثمر درنظرگرفته شده است.

شهردار اراک تصریح کرد: با اعمال این روش نسبت به روش‌های دیگر 25 درصد صرفه‌جویی در مصرف می‌شود که این روش سبب از بین رفتن علف‌های هرز و گیاهان بدون استفاده می‌شود و می توان کود گیاهی مورد نیاز گیاه را هم از این طریق به گیاه منتقل کرد.

عباسی ادامه داد: با توجه به کمبود آب در اراک باید با استفاده از این روش‌‌های نوین در صرفه جویی تلاش کنیم و روش‌های پرمصرف را کم کم کنار بگذاریم.

وی بیان کرد: برای تامین آب مورد نیاز 93 درصد از فضای سبز اراک از آب غیرشرب استفاده می‌شود و به این منظور 380 کیلومتر آبرسانی فضای سبز اراک از محل آب غیرشرب انجام شده است.

شهردار اراک عنوان کرد: آبیاری در منطقه 228 هکتاری در روستای چقا با جدیدترین سیستم آبیاری در عمق 40 تا 50 سانتی‌متر لوله‌گذاری شده که با استفاده از پمپ آب به ریشه گیاه منتقل می‌شود و از اصراف در زمینه آبیاری هم جلوگیری می‌شود زیرا آب درحد نیاز گیاه به آن منتقل می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: یک‌هزار هکتار از اراضی منطقه روستای چقا به این سیستم آبیاری مجهز شده و باقی‌مانده این منطقه هم تا پایان امسال به این روش آبیاری مجهز می‌شود.