فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون 485 میلیارد ریال در حوزه سلامت در شهرستان اسدآباد هزینه شده است.

به گزارش مرور نیوز، حسین افشاری ظهر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: امروزه اخبار و رویدادها، عامل تعیین کننده ای در نگرشها، بینش‌ها و موضع گیری های کلان است و بدین منظور ناقلان اخبار می توانند با رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی نقش بسزایی در تصمیم گیری ها و مسائل کلان داشته باشند.

وی بااشاره به اهمیت قلم و نگارش از دیدگاه قرآن کریم، عنوان کرد: در دورانی که بشر در جاهلیت محض به سر می برد خداوند سوره قلم را بر پیامبر اکرم(ص) نازل و به قلم سوگند یاد کرده است.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه هفته خبرنگار امسال با آغازین روزهای فعالیت دولت دوازدهم در کشور همزمان شده است، عنوان کرد: اولویت اصلی کشور پس از تامین اعتبار و ارتقاء سلامت مردم، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

وی با بیان اینکه جبهه استکبار و دشمنان کشور هرروز نسبت به قبل دشمنی خود را بیشتر آشکار می کنند، عنوان کرد: پیشرفت ها و ارتقاء جایگاه کشور در سطح بین المللی باعث افزون شدن دشمنی آمریکا و استکبار نسبت به ایران شده است.

افشاری عنوان کرد: در شهرستان اسدآباد شاهد همدلی و وحدت کلمه با مدیریت اصلی و ارکان شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه از اصحاب رسانه انتظار دارم به بررسی مشکلات اساسی شهرستان بپردازند، بیان کرد: ارتقاء امنیت شهرستان مهمترین اقدام شورای تامین بوده به طوری که آمار نزاع و درگیری در اسدآباد بسیار کاهش یافته است.

فرماندار اسدآباد افزود: طی دوران اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از 485 میلیارد ریال در حوزه سلامت مردم شهرستان هزینه شده است.

وی عنوان کرد: اقدام دیگر در حوزه سلامت، توسعه فاز دوم بیمارستان قائم (عج) و کلینیک تخصصی زیر مجموعه این بیمارستان با صرف اعتباری افزون بر 200 میلیارد ریال بوده است.

افشاری عنوان کرد: بیش از 95 میلیارد ریال برای مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت روستایی هزینه شده و بیش از 70 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای مراکز بهداشتی و درمانی روستایی شهرستان هزینه شده است.

وی افزود: طی مدت طرح تحول نظام سلامت 120 میلیارد ریال یارانه سلامت به صورت مستقیم برای شهرستان اسدآباد پرداخت شده است.

فرماندار اسدآباد عنوان کرد: استقرار پزشک در مراکز روستایی، ارتقاء شبکه بهداشت و درمان شهرستان به دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، اضافه شدن چندین پزشک متخصص به تیم درمانی شهرستان و غیره از دیگر تحولات در بحث حوزه بهداشت و درمان اسدآباد بوده است.