قزوین- مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: با اجرای برنامه های پیشگیرانه برای کاهش آسیب های اجتماعی با همکاری دستگاههای اجرایی پیشگام هستیم.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا وارثی در همایش علمی کاربردی معاونان پیشگیری بهزیستی سراسر کشور که در سالن باغستان برگزار شده است اظهارداشت: قزوین به دلیل داشتن موقعیت خاض جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر چند استان مهم شمال و شمالغرب، نزدیکی به پایتخت شرایط مهاجر پذیری زیادی دارد و به همین دلیل در معرض آسیب های اجتماعی بیشتری است.

وارثی بیان کرد: حضور بیش از 120 هزار دانشجو و بالغ بر 130 هزار کارگر و بروز حاشیه نشینی از دیگر عواملی است که موجب شده تا در معرض تهدید آسیب ها باشیم و کار مسئولان مرتبط در این زمینه سخت شده است.

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد: اعتیاد حلقه اصلی آسیب های اجتماعی است و 65 درصد همسر ازاری، 40 درصد سرقت ها، 50 درصد طلاقها، 3 درصد نزاع ها، 23 درصد جرائم منکراتی، 10 درصد جرائم عمدی مربوط به اعتیاد است و برای مقابله و پیشگیری از آن باید برنامه ریزی منطقی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: میانگین سن مبتلا به اعتیاد 15 تا 64 سال در کشور حدود ۲.۶۵ درصد است و در استان ۱.۹۵ درصد که کمتر از میانگین کشوری است.

 

وارثی تصریح کرد: در استان قزوین با هماهنگی دستگاههای اجرایی در استان قزوین برای پیشگیری کارهای خوبی صورت گرفته و برای رسیدن به سلامت اجتماعی مصمم هستیم.