مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: با شروع بارش باران بانه با ثبت 29.4 میلی متر بارش، بارانی ترین شهرستان استان در شبانه روز گذشته بوده است.

به گزارش مرور نیوز، طالب حیدری روز شنبه گفت: با ورود سامانه بارشی از بامداد روز جمعه بارش ها به صورت پراکنده در استان آغاز شده و در این مدت شهرستان بانه با 29.4 میلی متر بارندگی بارانی ترین شهرستان و سقز با 24.4 میلی متر و مریوان با 14 میلی متر در جایگاه های بعدی قرار داشتند.
وی اضافه کرد: در همین مدت میزان بارندگی در سنندج 3.4 میلی متر بوده و بارش ها در ایستگاه فرعی ترجان در شهرستان سقز 10 میلی متر ثبت شده است.
حیدری گفت: اوج بارش ها در بعدازظهر شنبه بوده و بارش ها در روز یکشنبه و دوشنبه به صورت پراکنده تداوم خواهد داشت.
مدیرکل هواشناسی کردستان افزود: این سامانه با وقفه ای کوتاه دوباره فعالیت خود را در روز سه شنبه در استان شروع می کند که در روزهای آتی می توان اطلاعات دقیق تری نسبت به فعالیت های آن بیان کرد.
وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته زرینه با دمای 4.9 درجه سانتی گراد بالای صفر سردترین و سلین هورامان با 23.6 درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بوده و در این مدت دمای هوای سنندج نیز بین 10.7 و 20.6 درجه سانتیگراد در نوسان بود.
مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: صبح امروز به دلیل هوای مه آلود، دید افقی در زرینه به 800 متر رسیده بود و همین امر موجب کاهش دید افقی در مسیرهای تردد این منطقه شده است.
در سال آبی گذشته، در مجموع 499 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده است که این مقدار در مقایسه با 639 میلی متر مدت مشابه سال قبل از آن، 29.7 درصد کاهش داشت.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 2 برابر میانگین کشوری است.