نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تاکنون سهمیه کنکور دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده مشخص نشده است.

 به گزارش مرور نیوز، فرهاد تجری با بیان اینکه چندین بار از وزیر علوم درخواست کردیم سهمیه خاصی برای مردم مناطق زلزله‌زده در نظر بگیرد گفت:متاسفانه تاکنون سهمیه کنکور دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده مشخص نشده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی حوزه با بیان اینکه وضعیت تحصیلی و روحی دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده دچار افت تحصیلی شدید شده است گفت: با وجود درخواستهای مکرر از وزیر علوم برای تعیین سهمیه خاص اما متاسفانه تاکنون پاسخگو نبودند و باید برخوردی مانند استیضاح این وزارتخانه از سوی نمایندگان برای باز پس‌گیری حقوق مردم انجام شود.

تجری با اشاره به اینکه وزیر بهداشت قول داده در حوزه پزشکی و پیراپزشکی شرایط زلزله‌زدگی را لحاظ و یک امتیاز ویژه‌ای را برای ما در نظر بگیرد عنوان کرد: در شرایط بحران اولیه دغدغه نجات افراد زیرآوار و انتقال مجروحان را داشتیم.

وی با بیان اینکه بعد از آن به دنبال آن بودیم که همه نقطه نظرات مردم و مسئولان را به کار بیریم تا مشکلات به حداقل برسد بیان کرد: هنوز در امر اسکان موقت مشکل داریم و هنوز نتوانستیم جمعیت داخل شهر سرپل‌ذهاب را اسکان موقت دهیم و مردم هنوز در زیر چادر هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه با توجه به شرایط جو و آب و هوایی بعد از 40 روز واقعا قابل قبول برای هیچ کدام از ما نیست که مردم هنوز زیر چادر باشند عنوان کرد: دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری در سفر ارزشمند خود به منطقه داشتند و اعلام کردند که من نگرانم اکنون بروز می‌کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس برای رفع این مشکلات از ابزار نظارتی خود استفاده خواهند کرد گفت: نمایندگان در کنار مسئولان از همان لحظات اولیه در امر انتقال مجروحان هماهنگی‌های مختلفی با هلال‌احمر، وزارت کشور و سازمان درمان انجام دادند که جای تقدیر دارد.

تجری با اشاره به اینکه به ویژه به اذعان نماینده صلیب سرخ جهانی در امر انتقال مجروحان زلزله یک رکورد امدادی داشته‌ایم افزود: با روشن شدن هوا بیش از 35 فروند بالگرد مجروحان ما را به تهران انتقال دادند.

وی با بیان اینکه به دلیل خسارت بزرگ زلزله تمامی زیرساختهای شهرستان سرپل‌ذهاب به شدت تخریب شد بیان کرد: اما در لابلابی این موارد قصورهای نابخشودنی بود که هم در قالب شکایت و هم به عنوان اطلاع‌رسانی عمومی به مسئولان حوزه‌هایی مانند قصورهای وزارت جهاد کشاورزی در حوزه جامعه عشایری و روستایی در آخرین روز کاری در مجلس وزیر جهاد کشاوری را استیضاح خواهیم کرد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون استراتژی شفافی برای ترزیق بودجه به مناطق زلزله‌زده وجود ندارد بیان کرد: این هم یکی از دلایل آن شاید این است که مصوبه هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده و در دستور کار دولت قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه بعد از اینکه این لایحه بودجه به تصویب نهایی رسید دولت باید به طور قطع سازوکار نهایی ترزیق پول را فراهم کند عنوان کرد: اگر در این هفته اخیر این لایحه به تایید شورای نگهبان برسد و تصویب شود کمتر از 20 روز باید این پول به این مناطق ترزیق شود.