رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گفت: بالغ بر 55 درصد تصادفات منجر به فوت در سطح استان را موتورسواران تشکیل می دهند.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، سرهنگ رضا رضایی گفت: در بررسی ها آمار وقوع تصادفات دریافتیم که بالغ بر 55 درصد تصادفات منجر به فوت در سطح استان مربوط به موتورسیکلت سواران است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه کشته های موتورسیکلت سواران متاسفانه در رتبه های بالای کشوری است اظهار داشت: بیشترین کسانی که در این گونه سوانح دچار آسیب و صدمه می شوند نیزجوانان هستند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه موتورسیکلت وسیله ای است که اگر از آن درست استفاده نکنیم باعث مرگ خود و دیگران خواهد شد گفت: عدم استفاده از کلاه ایمنی، سرعت زیاد، حرکت های مارپیچ، عبور از چراغ قرمز، تردد در بزرگراه، استفاده از تلفن همراه در حین موتورسواری و انجام حرکات نمایشی در خیابان ها از جمله حرکات خطرناکی است که توسط موتورسواران حادثه ساز رخ می دهد و منجر به حوادث مرگبار نیز می شود.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه ورود موتورسیکلت به بزرگراه ها ممنوع است بیان داشت: در ورودی تمامی بزرگراه ها تابلوهای هشداری در خصوص عدم ورود موتورسیکلت ها به این محدوده نصب شده است.این مقام انتظامی تصریح کرد: هم اکنون دوربین های نظارت الکترونیکی دربزرگراه ها فعال است و مانند سایر خودروها ورود موتورسیکلت به این محدوده ها نیز ثبت شده و با آنان اعمال قانون می شود.