رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در مراسم افتتاح بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری مخابرات گفت: مهمترین دغدغه و نگرانی ما نگه داشتن جوانان فعال در استان ها و جلوگیری از مهاجرت آنهاست.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، سعادت اظهار داشت: باید از فرصت های موجود در استان ها بهره ببریم و با ایجاد زیرساخت برای فعالیت جوانان در زمینه رایانه، فناوری اطلاعات و رشته های مرتبط با موضوع این نمایشگاه، از پتانسیل و انرژی افراد مستعد کار استفاده کنیم.

وی در خصوص جایگاه قانونی سازمان نظام صنفی افزود:سازمان نظام صنفی وظایف قاونی بر عهده دارد و یکی از مهمترین آنها حمایت از حقوق اعضای خود است و این اعضا شامل هر شخصیت حقیقی و حقوقی است که تحت پوشش سازمان در حوزه ی فاوا اعم از مشاور، شرکت و یا فروشگاه های مرتبط در این حوزه مشغول فعالیت می باشد و مجوز فعالیت خود را از این سازمان دریافت نموده است.

سعادت  گفت :در این دوره فعالیت سازمان توجه ویژه ای به توسعه صنعت آی تی از منظر بخش خصوصی شده است اما در دوره ای به دنبال احقاق خق قانونی و بدست آوردن جایگاه این صنعت در سیستم احرایی و فعالیت دولتی و عمومی کشور بودیم و اکنون با توجه به نگاه ویژه دولت و حاکمیت به استفاده از فاوا و این صنعت در فعالیت های کشور جایگاه این سازمان و اعضا به مرتبه قابل توجه ای رسیده که مستلزم ورود هر چه بیشتر بخش خصوصی به این جریان و حمایت های دولتی می باشد.

رئیس سازمان نظام صنفی آی تی با توجه به سابقه ی 22 ساله اصفهان در برپایی نمایشگاه تخصصی در این حوزه  گفت:

برگزاری نمایشگاه با این سبقه ی تاریخی نشان از حضور پر سابقه ی اصفهان در این عرصه دارد و سابقه ی نمایشگاه آی تی اصفهان (اتوکام) با نمایشگاه بین المللی الکانپ تهران به یک میزان است. اما این دلیل آن نیست که از نگاه حمایتی و توجه بیشتر محروم باشد.

وی در خصوص نگاه تمرکز زدایی و استفاده از ظرفیت علمی و فعالیت صنفی استانها اظهار داشت:ما توجه و نگرانی بسیاری نسبت به مهاجرت حوانان نخبه علمی در این عرصه از شهر ها به مراکز استان ها و بعد از آن به پایتخت و سپس فرار مغزها داشته و داریم.

سعادت گفت : ما باید به گونه ای عمل کنیم که هر استانی از ظرفیت های علمی و عملی خود از پتانسل های موجود در استان خود بهره ببرد و از برون رفت این توانایی ها و انباشت آن در مراکز و پایتخت جلوگیری کند.

وی افزود:خوشبختانه در نمایشگاه اخیر اصفهان نگاه ویژه ای به این موضوع شده است که با دید کارآفرینی سعی در آمایش و جذب جوانان مستعد و پویا در این عرصه را دارد و این جای تقدیر و سپاس از برگزار کنندگان و مسئولین صنفی استان را می طلبد.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور درباره جایگاه آی تی و فناوری اطلاعات در نگاه کلان حاکمیتی و آینده این صنعت عنوان کرد:نظام صنفی در دوره ای مهجور مانده بود و این دور افتادگی ناشی از کم کاری مسئولین امر نبوده بلکه شرایط آن زمان کشور باعث این امر شده بود.