معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از اجرای طرح پاییزه کتاب مقارن با آغاز هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، پرویز طاهری در خصوص طرح پاییزه کتاب گفت: با توجه به اعلام موسسه خانه کتاب، ٦٠ کتابفروشی تا کنون از استان اصفهان در این طرح ثبت نام کرده اند که ٤٠ کتابفروشی متعلق به شهر اصفهان و ٢٠ کتابفروشی در دیگر شهرستان‌های استان است.

وی با بیان اینکه اصفهان بعد از تهران و قم سومین استان از لحاظ تعداد کتابفروشی  است، پیرامون تعداد کتابفروشی های فعال در شهرستان‌های استان گفت: شهرستان‌های شاهین شهر، خمینی شهر، نجف آباد، شهرضا، کاشان، زرین شهر، فولادشهر، نطنز در این طرح شرکت کرده اند که کاشان و شهرضا به ترتیب با هفت و چهار کتابفروشی بیشترین ثبت نام را داشته اند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص طرح پاییزه کتاب گفت: طرح عیدانه و پاییزه کتاب از اتفاقات خوب در حوزه نشر با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب بود که بر این اساس بخشی از یارانه مصرف کننده به سمت کتابفروشی ها سوق داده شد و هر نفر می تواند تا سقف یک میلیون ریال با ٢٥ درصد تخفیف خرید نماید.

طاهری با بیان اینکه استان اصفهان در طرح عیدانه و تابستانه کتاب از نظر تعداد خرید و یارانه رتبه نخست را در کشور دارد، اظهار کرد: با توجه به اعلام موسسه خانه کتاب ایران، اجرای طرح پاییزه کتاب مقارن با آغاز هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ٢٤ آبان تا ٢٤ آذر خواهد بود.