معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: باید مجوز‌های شروع کار را پس نظارتی کنیم و زمان دریافت آن ۳ روز شود.

به گزارش مرور نیوز، محمد علی دهقان دهنوی معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی در نشست خبری که در اتاق تعاون تهران برگزار شد، اظهار کرد: امروز در خصوص زمان شروع کسب و کارها که یکی از مولفه‌های مهم در فضای کسب و کار است بحث می‌کنیم چرا که معیار سنجش هر کشوری در حوزه کسب و کار همین زمان است.

او افزود: وقتی که یک ایرانی می ‌خواهد کسب و کاری را به راه بیندازد؛ ۷۲ و نیم روز طول می ‌کشد که بر این  اساس در بین کشور‌های جهان رتبه ۱۷۸ را کسب کرده‌ایم. این در حالی است که صاحب رتبه اول در این  فهرست کشوری است که در آن تنها نیم روز زمان برای شروع کسب و کارها  زمان لازم است.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: سیستم اداری کشور ما مبتنی بر نظارت پیش از شروع کسب و کار  است و باید تمام مجوز‌ها پیش از شروع کار دریافت شود در صورتی که باید مجوز‌ها را پس نظارتی کنیم و زمان دریافت مجوز‌ها را به ۳ روز برسانیم.

به گفته این مقام مسئول ۵۵ روز از ۷۲ روز دریافت مجوز کسب و کار، مربوط به احراز هویت و دریافت کد اقتصادی بود که با دستور وزیر اقتصاد این ۵۵ روز حذف شد.

دهنوی بیان کرد: باید در ابتدای شروع کسب و کارها به اخذ مجوزهای ابتدایی بسنده کنیم.

معاون وزیر اقتصاد در پایان بیان کرد: تا آخر سال چند برنامه دیگر برای کم کردن زمان شروع کسب و کارها انجام خواهیم داد چرا که بر اساس رویکردی که ما داریم باید دولت نگهبان به دولت باغبان برای بخش خصوصی تبدیل شود.