رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: در اتحادیه اوراسیا باید از تجربیات دیگر کشور‌ها و دیگر اتحادیه‌های اقتصادی تجربه کسب کنیم تا هیچ عاملی نتواند بر تضعیف این مهم تاثیر گذار باشد.

به گزارش مرور نیوز، مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران در مراسم نشست دیپلماسی اقتصادی ایران و اوراسیا اظهار کرد: پیشرفت علم و تکنلوژی در قرن اخیر در مقایسه با دهه‌ها و قرن‌های گذشته قابل قیاس نیست و این امر روز به روز در حال گسترش است.

او افزود: این حجم از پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا تمام مردم در سراسر جهان از جزییات رویداد‌هایی که در دنیا رخ می‌دهد با خبر باشند و این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.

رییس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: این موضوع پیشرفت علم در بخش اقتصاد نیز قابل اهمیت است و باعث شده تا اقتصاد روز به روز جهانی‌تر شود و امنیت اقتصادی نیز در جهان بر قرار شود.

خوانساری ادامه داد: در اتحادیه اوراسیا باید از تجربیات دیگر کشور‌ها و دیگر اتحادیه‌های اقتصادی تجربه کسب کنیم تا هیچ عاملی نتواند بر تضعیف این مهم تاثیر گذار باشد.

او تصریح کرد: همانگونه که اتحادیه اروپا به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین اتحادیه در سراسر دنیا با تجربیات مختلف در دهه‌های متوالی توانسته پا برجا بماند و روز به روز گسترش یابد.

رییس اتاق بازرگانی تهران ابراز کرد: جهانی شدن اقتصاد و تجارت برای مردم کشور‌ها نیز می‌تواند از اهمیت برخوردار باشد بدین ترتیب که در این صورت فعالان اقتصادی کشور‌ها وارد بازار رقابتی در سطح بین الملل می‌شوند.

 خوانساری گفت:  ۳۶۶ میلیارد دلار واردات و ۵۴۹ میلیارد دلار صادرات حجم کل تجارتی است که در اتحادیه کشور‌های اوراسیا صورت می‌گیرد.

او اظهار کرد: تمامی کشور‌های اوراسیا با حداقل یک کشور از این عضو هم مرز هستند و این موضوع می‌تواند در زمینه حمل و نقل زمینی و ترانزیتی بسیار موثر واقع شود.

رییس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: در زمینه استاندارد‌ها و قرنطینه‌ها می‌تواند توافق‌های زیادی صورت بگیرد تا در نتیجه سبب گسترش تجارت شود.

خوانساری افزود: در تجارت با اوراسیا پیشنهاد می‌شود که برای تبادلات تجاری از یک ارز غیر از دلار استفاده شود تا ضمن خودکفایی و تقویت ارز‌های عضو اتحادیه، رقیبی نیز برای دلار وجود داشته باشد.