وزیر صمت تاکید کرد: هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نیست، عرضه میوه، روغن و کالاهای نوروزی از امروز آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از جلسه‌ای مشترک با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: پول‌های سرگردان دلال‌ها متاثر از سایر بازارهای موازی همچون بورس، سکه، زمین و ... هر دفعه وارد یک بازارمی شود، اما وزرات صمت با هدف کاهش قیمت تمام شده، تا حد ممکن حذف دلال‌ها را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در میادین تره بار و مکان‌هایی که وزرات صمت و شهرداری مشخص می‌کنند، با همین رویکرد حذف واسطه گری، در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رشد تولید در کشور رونق گرفته است، افزود: ۸.۵ میلیون تن کالا از گمرکات ترخیص شده و در اختیار بازار و تولید کنندگان قرار گرفت که منجر به روان شدن صادرات و واردات در کشور شد و ارزهای صادرکنندگان الان به راحتی مبادله می‌شود.  امروز با وجود تحریم و بیماری کرونا در کشور، میزان موجودی کالاها، مواد اولیه، وارادات کالاهای ضروری و کالاهای صادراتی افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه علت برخی گرانی‌ها را مولفه‌های اقتصادی عنوان کرد و افزود: نمی‌توان خیلی از آن‌ها را در رسانه مطرح کرد، اما آنچه مشخص است نوسان نرخ ارز را نمی‌توان نادیده گرفت.

تعیین تعرفه ابزار قانونی وزارت صمت در جلوگیری از قاچاق

بنابر اعلام شاتا، وزیر صمت درباره  لزوم جلوگیری از قاچاق کالاهای داخلی به خارج از کشور گفت: ابزار قانونی وزارت صمت به عنوان یک عضو ستاد مبارزه با قاچاق، تعیین تعرفه است.

رزم حسینی در خصوص لزوم توقف صادرات برخی محصولات کشاورزی مورد نیاز بازار داخل هم افزود: صادرات و واردات محصولات کشاورزی از وظایف وزرات جهاد کشاوری است و این وزراتخانه موظف است براساس سیاستگذاری تامین غذای کشور، نامه نگاری کند و برای محصولات کشاورزی درخواست توقف صادرات یا واردات بدهد و وزرات صنعت نمی‌تواند مستقل اقدام کند.