رئیس اتاق بازرگانی تهران از انعقاد قرارداد واردات ۶ میلیون دوز واکسن کرونا توسط بخش خصوصی برای واکسیناسیون کارگران خطوط تولید خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر مراحل اداری این قرارداد انجام شود واکسن‌ها به تدریج و مرحله به مرحله وارد کشور می‌شو؛ البته در این مرحله هدف این است که بخش تولید و به ویژه کارگران را واکسینه کنیم تا خللی در تولید ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه ارز اختصاص داده شده برای واردات این واکسن ارز آزاد است، افزود: انتظار ما این است صاحبان مشاغل و کارخانه‌ها هزینه تأمین واکسن‌ها را تقبل کنند تا هزینه به کارگران تحمیل نشود البته فکر می‌کنم وقتی این کار اجرایی شود و به سلامتی کارخانه و چرخش تولید کمک کند، هر مدیری هزینه‌ها را خود تقبل کند.

خوانساری گفت: اتاق بازرگانی به عنوان مسئولیت اجتماعی خود به این ماجرا ورود کرد تا با توجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر کمک بخش خصوصی برای واردات واکسن به کمک دولت بشتابد از این رو از ابتدای سال از بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های معتبر واردات و ساخت دارو دعوت کردیم تا به سرعت و به صورت جدی وارد این عرصه شوند زیرا بیشتر شرکت‌های تولید کننده واکسن، واکسن‌های خود را به فروش رسانده بودند.

وی افزود: شرکت‌های یاد شده با توجه به اعتباری که داشتند در این عرصه ورود و تقبل کردند که منفعت و سودی از واردات واکسن نداشته باشند و این واکسن‌ها را با قیمت تمام شده عرضه کنند که امیدواریم با مجوزهای صادر شده از سوی وزارت بهداشت این واکسن‌ها به زودی وارد و با نظارت ستاد کرونا توزیع شود.