معاون وزیر صمت از ابلاغ دستورالعمل صدور گواهی فعالیت تولید بدون کارخانه خبر داد .

به گزارش مرور نیوز به نقل از وزارت صمت، سعید زرندی معاون وزیر صمت از ابلاغ دستورالعمل صدور گواهی فعالیت تولید بدون کارخانه خبر داد و اظهار داشت: به منظور بهره برداری بهینه از ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی موجود در کشور و افزایشِ بهره وری سرمایه، دستورالعمل صدور گواهی فعالیت تولید بدون کارخانه توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.

وی گفت: پس از تدوین پیش نویس اولیه، با همفکری و هم اندیشی با صاحبنظران، انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی این دستورالعمل نهایی شد.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این دستورالعمل به منظور ایجاد وحدت رویه در صدور گواهی فعالیت تولید بدون کارخانه برای اشخاص حقوقی با تأکید بر الکترونیکی بودن فرآیندها، به‌کارگیری شناسه کسب و کار و یکپارچه‌سازی اطلاعات مجوزها تدوین شده است.

وی هدف از تهیه این دستورالعمل را ایجاد وحدت رویه در نحوه صدور گواهی فعالیت واحدهای تولید بدون کارخانه و زمینه سازی برای بهبود فضای کسب و کار، تسهیل، تسریع و شفاف‌سازی کلیه امور مرتبط با صدور گواهی فعالیت تولید بدون کارخانه دانست.

زرندی تصریح کرد: تولید بدون کارخانه، توانمندی مهندسی- بازرگانی برای تولید برون‌سپاری شده با استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی موجود کشور توسط اشخاص حقوقی که نسبت به طراحی محصول، بازاریابی و عرضه محصولات با نشان تجاری (برند) خاص اقدام می‌نماید، تعریف شده است.

قابل ذکر است، تمام فرایند صدور این مجوز در سامانه بهین‌یاب (www.behinyab.ir) انجام می‌گیرد.