مدیرعامل شرکت فولاد سنگان از دست‌یابی به رکورد جدید تولید ماهانه به میزان 422 هزار و 669 تن گندله در فروردین‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی فولاد سنگان، مدیرعامل این شرکت از دست‌یابی به رکورد جدید تولید ماهانه به میزان 422 هزار و 669 تن گندله در فروردین‌ماه سال جاری خبر داد.

علی امرایی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به‌عنوان زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه اصفهان موفق شد بعد از رکوردهای پی‌درپی در سال جهش تولید، در فروردین‌ماه امسال با وجود تعطیلی در ایام نوروز و موج چهارم کرونا به بیشترین رکورد ماهانه تولید گندله دست یابد تا نشان دهد عزم خود را برای عمل به شعار سال جزم کرده است.

مدیرعامل فولاد سنگان با اشاره به اینکه این شرکت در سال گذشته با تولید سه میلیون و ۳۰۴ هزار و ۱۲۴ تن گندله موفق به ثبت رکورد تولید سالیانه شد، ادامه داد: علیرغم تمام موانع موجود اعم از کمبود کنسانتره و محدودیت‌های برق و گاز توانستیم به رشد قابل‌توجه ۱۳۰ درصدی تولید گندله در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ دست یابیم تا سهم مهمی در رشد 6.5 درصدی تولید گندله در کشور به‌عنوان دومین قطب تولید گندله در شرق کشور را ایفا کنیم.

وی با اشاره به ارسال روزانه بیش از ده هزار تن گندله به‌عنوان ماده اولیه پایدار به شرکت فولاد مبارکه گفت: برنامه‌ریزی منسجم و ضابطه‌مند در شرکت فولاد سنگان باعث شد تا تأمین بخشی از گندله موردنیاز فولاد مبارکه تأمین شود و در رسیدن به اهداف تولیدی که محور اصلی شعارهای سال در سال‌های گذشته است نائل شویم.

امرایی با تأکید بر کیفیت مطلوب تولیدات گندله فولاد سنگان اظهار کرد: با بهینه‌سازی خطوط تولید و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات علاوه بر رشد کمی، کیفیت محصولات تولیدی این شرکت متناسب با استانداردهای شرکت فولاد مبارکه است. وی با اشاره به تأسیس کارخانه کنسانتره سازی با ظرفیت ۵ میلیون تن در خردادماه گذشته گفت: در راستای جلوگیری از خام فروشی و جایگزینی معدن به‌جای نفت هماهنگ با گام دوم انقلاب این شرکت با حمایت کامل شرکت فولاد مبارکه بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده کنسانتره را در شرق کشور احداث نمود. مدیرعامل فولاد سنگان به اهتمام شرکت فولاد سنگان در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در استان خراسان رضوی هم اشاره‌ای کرد و گفت: این شرکت در سال گذشته رتبه برتر بهره‌وری را در میان صد شرکت صنعتی کشور به دست آورد و برای حفظ محیط‌زیست و تأمین آب پایدار درصدد است تا از پساب فاضلاب شهرهای اطراف خواف استفاده کند. شایان ذکر است، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با هدف تولید پایدار بخشی از گندله موردنیاز شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سال ۱۳۹۴ تأسیس شد و در حال حاضر واحد گندله‌سازی این شرکت با ظرفیت اسمی ۵ میلیون تن و همچنین با راه‌اندازی کارخانه کنسانتره‌سازی با ظرفیت مشابه واحد گندله‌سازی درصدد تحقق اهداف تولیدی این شرکت است.