قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 48 سنت معادل 0.70 درصد کاهش به 67 دلار و 84 سنت رسید.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، در حالی که احتمال عدم از سرگیری فعالیت خط لوله اصلی انتقال بنزین سواحل شرقی آمریکا تا پایان این هفته سبب شده تا برخی از پالایشگاه های این کشور تولید خود را کاهش دهند و این مسئله سبب افت تقاضا برای نفت خام شده است، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 48 سنت معادل 0.70 درصد کاهش به 67 دلار و 84 سنت رسید. نفت برنت دیروز شاهد 4 سنت افزایش بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن هم با 44 سنت معادل 0.68 درصد کاهش به 64 دلار و 48 سنت رسید.

شرکت کولونیال پایپ لاین، که انتقال روزانه بیش از 2.5 میلیون بشکه بنزین، گازوئیل و سوخت جت در آمریکا را بر عهده دارد، روز جمعه به دنبال وقوع یک حمله تانکری فعالیت شبکه انتقال خود را متوقف کرد.

لاچلان شاو، رئیس بخش تحقیقات کالاهای خام نشنال بانک استرالیا در این باره گفت: «خیلی محتمل است که شاهد کاهش تقاضا برای نفت باشیم. برخی پالایشگاه ها در تگزاس به دلیل توقف فعالیت خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی، حجم کار خود را کاهش داده اند.»

وی افزود: «این مسئله تاثیر مشهودی بر قیمت نفت خواهد گذاشت، هرچند که بخش هایی از خط لوله شرق آمریکا در حال از سرگیری فعالیت خود است و شرکت کولونیال انتظار دارد تا پایان هفته فعالیت کامل شبکه انتقال از سرگرفته شود.»

شرکت کولونیال دیروز اعلام کرد که قصد دارد تا پایان این هفته فعالیت های خود را به حالت عادی باز گرداند. اما وضعیت پیش آمده سبب شده تا شرکت موتیوا فعالیت دو واحد از سه واحد پالایشگاهی خود را در تگزاس متوقف سازد.