دژپسند اجرای بسته سیاستی وزارت اقتصاد را موجد تحقق شعار سال و رشد اقتصادی مثبت در سال ۱۴۰۰ دانست .

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک رفاه گارگران ، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شده است اظهار داشت : به منظور تحقق شعار سال ، بسته سیاستی مرتبط تهیه و از ابتدای سال جاری در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته  است.

وی افزود: در این بسته سیاستی به منظور تأکید بر بهبود رشد و تولید کشور، مدل مفهومی عوامل اثرگذار بر رشد اقتصادی بر مبنای عوامل با منشا بنیادی مانند ثبات اقتصادی، سرمایه اجتماعی، حکمرانی خوب، توسعه مالی ، اقتصاد دانش بنیان و محیط کسب و کار و همچنین منشأ بلافصل یعنی سرمایه فیزیکی، نیروی کار، عوامل واسطه و بهره‌وری بر اساس تئوری های مبتنی بر رشد اقتصادی و تحقیقات صورت گرفته، طراحی شده است.

دکتر دژپسند در ادامه گفت: همچنین با تأکید بر حوزه عملکرد وزارت اقتصاد، بسته سیاستی ۱۴۰۰ در پنج محور، مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار ، تسهیل مالیات ستانی،  تسهیل امور گمرکی، تسهیل تامین مالی و سرمایه گذاری و تأمین مالی و مدیریت اموال دولت، تنظیم گردیده است.

وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه مجموعه این سیاست ها و برنامه ها به منظور تحقق شعار سال و با هدف رشد اقتصادی مثبت در سال ۱۴۰۰ تعیین شده است تصریح کرد، بخش های مختلف این وزارتخانه باید تکالیفی را برای اجرای اثربخش این بسته به انجام برسانند.

وی گفت: تمامی دستگاه های مجری، باید دستورالعمل تفصیلی متناسب با اقدامات مرتبط در بسته سیاستی را تهیه و در مواردی که برای انجام اقدامات ذکر شده در بسته سیاستی به تغییر، اصلاح و یا وضع قوانین نیاز است، باید پیشنهادهای خود را ( پیش نویس حکم جدید ) ارایه کنند.

در پایان دژپسند اشاره داشت که باید ضمن نظارت های دقیق به گونه‌ای تمهید شود که اقداماتی که تا پایان دوره دولت دوازدهم برنامه‌ریزی شده در مهلت مقرر به اتمام برسد.