معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 50 درصد اشتغال در حال حاضر در حوزه خدمات است و سهم اشتغال در حوزه صنعت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش مرور نیوز، عیسی منصوری پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال که در سالن شیخ صفی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاست‌گذاری‌های مختلفی برای ایجاد اشتغال در رده‌های کلان میانی و خرد دارد که قطعا باید به ظرفیت‌های کشور و همچنین ظرفیت خود مناطق در ایجاد اشتغال برای جوانان و فارغ‌التحصیلان توجه ویژه‌ای شود.

وی گفت: در سال 94 برای 882 هزار نفر اشتغال ایجاد شده که در این بین 667 هزار نفر دارای اشتغال جدید و 214 هزار نفر نیز میزان ریزش نیروی کار در سال 94 بوده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مدت سه سال گذشته 3 میلیون نفر نیروی کار جدیدالورود داشتیم که تنها برای دو سوم این تعداد اشتغال ایجاد شده است و در حال حاضر سهم اشتغال غیر‌رسمی در کشور در حال رشد بوده به طوری که بیش از 30 درصد اشتغال کشور غیر‌رسمی است.

منصوری تصریح کرد: ورود به بازار آی تی و ارتباطات یکی از زمینه‌هایی است که قابلیت ایجاد اشتغال بسیار مناسب در کشور را دارد به طوری که در حال حاضر سهم ایران از بازار جهانی‌ آی تی حدود 39 هزار میلیارد تومان است که عمده این درآمدها از فعالیت اپراتورهای ارتباطی است و باید سهم ایران به 140 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی بیان کرد: در حال حاضر سالانه 14.5 میلیارد دلار صرف واردات پوشاک در کشور می‌شود که اگر بتوانیم بخش پوشاک را در کشور فعال کنیم می‌توانیم با این تولیدات در ظرف مدت یک سال 500 هزار نفر اشتغال ایجاد کنیم که یک آمار بسیار مناسب است و باید مورد توجه باشد.