عصام المروزق وزیر نفت کویت طی سخنرانی در نشست سالانه سازمان کشورهای عربی صادرکننده نفت بر تاثیر مثبت کاهش حجم تولید نفت از سوی کشورهای اوپک تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری دولتی کویت (کونا)، عصام عبدالمحسن المروزق وزیر نفت و آب و برق کویت طی سخنرانی در نشست پایانی سازمان کشورهای عربی صادرکننده نفت (اواپک) که در قاهره برگزار شد، ضمن اعلام این مطلب افزود کمیته نظارت بر تولید نفت کشورهای عضو (اوپک) به ریاست کویت و با حضور دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت، ماه ژانویه سال آینده میلادی جهت هماهنگی در مورد سازوکار نظارت بر کاهش حجم تولید کشورهای عضو که پیش از این بر سر آن توافق شده بود، تشکیل جلسه خواهد داد.
وی اظهار داشت: مسائلی که اخیرا از سوی برخی کشورهای عضو اوپک اعلام شده، در مورد پایبندی هر کشور به کاهش حجم تولید تعیین شده دلگرم کننده است. 
المروزق ابراز امیدواری کرد دیگر کشورها نیز این مسیر را پیش گرفته و به مشتریان خود اعلام کنند از ابتدای ماه ژانویه سال آینده میلادی تعداد کشتی هایی که از این کشورها نفت صادر می کنند کاهش خواهد یافت.
وی در مورد سازوکارهای پشنهادی جهت نظارت بر کاهش سطح تولید از سوی کشورهای عضو گفت: پیشنهادی را در مورد شیوه نظارت بر تولید و صادرات جهت ارائه به دبیرکل و کشورهای عضو تهیه کردیم به گونه که میان تمامی نظرات تعادل برقرار کرده باشیم.