سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: طبق قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی قیمت خرید تضمینی گندم کیلویی ۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای فصل زراعی جدید خواهد بود و کشاورزان بدون دغدغه کار کشت گندم را انجام دهند.

به گزارش مرور نیوز، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در آغاز فصل زراعی طبق قانون باید در حوزه قیمت گذاری، قیمت مشخص باشد تا کشاورز با خیال راحت، با انگیزه و بدون دغدغه در این زمینه تصمیم گیری لازم را برای کشت انجام دهد، گفت: قیمت خرید تضمینی گندم را به استناد به قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی تعیین کرده ایم.

او ادامه داد: طبق قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی قیمت خرید تضمینی گندم کیلویی ۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای فصل زراعی جدید خواهد بود و کشاورزان بدون دغدغه کار کشت گندم را انجام دهند.

ساداتی نژاد بیان کرد: به دلیل اهمیت که گندم برای کشور دارد و وزارت جهاد کشاورزی در این دوره براساس قانون وظیفه خود را درست دقیق انجام خواهد داد و همواره در کنار کشاورزان خواهد بود تا بتواند از آن‌ها حمایت لازم را انجام دهد.

ساداتی نژاد بیان کرد: با وجود خشکسالی این میزان تولید طبیعی است وشرایط ویژه‌ای را ایجاد می‌کند، اما به هیچ عنوان جای نگرانی برای تامین گندم در کشور وجود ندارد.

او بیان کرد: گندم به عنوان یک کالای اساسی در کشور محسوب می‌شود و برای گندم به عنوان یکی از مهم‌ترین کالای اساسی در کشور دولت سیزدهم تمهیدات ویژه‌ای را در این بخش برای آن در نظر گرفته است.

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه هیچ نگرانی در تامین گندم به عنوان کالای اساسی وجود ندارد، گفت: دولت سیزدهم در این مسیر با قدرت کار خود را شروع کرده و برای فصل زراعی آینده امیدوار هستیم شرایط مطلوب‌تر و تولیدات بیشتری را داشته باشیم.