وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش توان تسهیلات دهی بانک توسعه تعاون خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از بانک توسعه تعاون ، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح چهار مرکز استانی منتا اظهار داشت: خط اعتباری بیست هزار میلیارد ریالی با نرخ ترجیحی ۱۰ تا ۱۵ درصدی در اختیار بخش تعاون قرار می گیرد.

وی افزود: تعاونی ها در عرصه های اقتصادی، شایستگی و صلاحیت خود را بروز داده اند و برندهای مطرحی در بخش تعاون، در تولید، فروش و صادرات، عملکردی مناسب بجا گذاشته اند.

عبدالملکی اختصاص بیست هزار میلیارد ریال به تعاونی ها از طریق تفاهم نامه منعقده میان بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون را راهکاری برای حمایت از تعاونگران اعلام نمود و افزود: برنامه های متعددی برای تقویت توان تسهیلات دهی بانک توسعه تعاون در نظر گرفته شده است و افزایش سرمایه این بانک نیز در این مهم تاثیرگذار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشارکت آحاد مردم به ویژه اقشار متوسط و کم برخوردار و نیز فعالیت های نوآورانه و دانش بنیان را به عنوان دو رکن مهم سیاست های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: تعاون و نوآوری بسترهای تحقق این دو رکن مهم اقتصاد مقاومتی را مهیا می کنند.

حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: این بانک اعطای تسهیلات ۲۵۰ هزار میلیارد ریالی را در سال جاری هدفگذاری نموده و این خط اعتباری نیز فراتر از این هدفگذاری متصور شده است و مجموعا دویست هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال ۱۴۰۰ به تعاونی ها پرداخت می شود.

وی افزود: بانک توسعه تعاون همواره آمادگی ارائه خدمت به تعاونی ها و رعایت سهم هفتاد درصدی سبد تسهیلات اعطایی بانک به تعاونی ها اعلام داشته است و در تفاهم نامه منعقده بیست هزار میلیارد ریالی نیز، با همکاری معاونت تعاون، شصت درصد تسهیلات برخاسته از این تفاهم نامه با نرخ ترجیحی ۱۰ تا ۱۵ درصدی پرداخت می شود.

گفتنی است آیین افتتاح چهار مرکز استانی منتا در خوزستان، گیلان، سمنان و سیستان و بلوچستان با حضور مقامات ارشد وزارتخانه و سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون، محمد جعفر ایرانی و امیر هوشنگ عصارزاده اعضای هیات مدیره بانک برگزار گردید.