عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تسهیلات اعطایی مسکن و میزان راهگشا بودن آن برای حل مشکل خانه دار شدن مردم پرداخت.

به گزارش مرور نیوز، کیومرث سرمدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره تسهیلات اعطایی بانک‌ها برای تسهیل شرایط ساخت مسکن گفت: بخشی از بحث گرانی مسکن و ملک در شرایط فعلی کشور و رشد قیمت‌ها و مصالح طبیعی است، زیرا هزینه جانبی زیادی برای ساخت مسکن وجود دارد.  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: البته بخشی از گرانی مسکن هم به واسطه دلالی برخی افراد سود جو غیر واقعی و تابع جو است. تسهیلات امروز برای مسکن اقدامی در راستای کمک به مردم برای حل مشکل خانه دار شدن است، ولی با این وجود پاسخ گوی این نیاز نیست.  

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: البته در روند اعطای تسهیلات مثل مبلغ، شیوه بازپرداخت، سود و قسط بندی باید تغییراتی داده شود. دولت و مجلس باید در بحث مسکن سیاست‌های کلان تری داشته باشند تا مشکل مردم حل شود.  

سرمدی با تاکید بر اینکه مردم بدون وام نمی‌توانند خانه دار شوند گفت: اعطای تسهیلات ساخت و ساز مسکن می‌تواند رونقی در این بخش ایجاد کند و باعث چرخیدن چرخ صد‌ها شغل خواهد شد و به این ترتیب اشتغال زایی هم رونق می‌گیرد.  

طرح دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره طرح دولت برای رونق تولید مسکن گفت: طرح دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال اگر محقق شود و در کنار آن اعطای وام برای خرید مسکن و ساخت و ساز مسکن هم رونق بگیرد قطعا می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند.  

سرمدی درباره راهکار ملزم شدن بانک ها به اعطای تسهیلات گفت: هم اکنون اقدامات وزیر اقتصاد نشان داده که جلوی مدیر عاملان بانک ها که از اعطای تسهیلات تخطی کنند می ایستد. مردم هم می توانند اگر بانک ها به آنها وام ندادند از آنها شکایت کنند تا به آن رسیدگی شود.