مدیر بهداشت و محیط زیست ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه محیط زیست امانت آیندگان در دست ماست و باید آن را برای نسل های آینده حفظ کنیم ، اظهار داشت : ذوب آهن از روز تاسیس به تعداد کافی از تجهیزات غبارگیر در فرایند تولید خود استفاده کرده است و به مرور ، مدرن سازی شده اند.

به گزارش مرور نیوز، فعالیت های زیست محیطی ذوب آهن اصفهان ، موضوع برنامه گفتگوی ویژه خبری سیمای اصفهان در روز دوشنبه ۱۶ خردادماه بود که در این برنامه حمید حسینی مدیر بهداشت و محیط زیست ذوب آهن توضیحاتی در این خصوص ارائه داد.

وی گفت :  پانزده خرداد ماه روز جهانی محیط زیست بود و با ابتکار سازمان حفاظت محیط زیست کشور  ۱۶ تا ۲۲ خرداد هفته محیط زیست نامگذاری شده است . این سازمان به منظور هماهنگی و هم راستا سازی اقدامات زیست محیطی هر ساله شعاری  را به عنوان شعار هفته  محیط زیست اعلام می نماید  . امسال نیز شعار(محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه) به عنوان شعار هفته محیط زیست  در سال ۱۴۰۱ اعلام گردیده است.

حسینی با اشاره به اینکه محیط زیست امانت آیندگان در دست ماست و باید آن را برای نسل های آینده حفظ کنیم ، اظهار داشت : ذوب آهن از روز تاسیس به تعداد کافی از تجهیزات غبارگیر در فرایند تولید خود استفاده کرده است و به مرور ، مدرن سازی شده اند .

مدیر بهداشت و محیط زیست ذوب آهن اظهار داشت : سازمان حفاظت از محیط زیست استان نظارت کامل بر عملکرد زیست محیطی ذوب آهن اصفهان دارد و ممیزی های سالانه نیز انجام می شود. همچنین در جای جای کارخانه سیستم های اندازی گیری نصب شده که میزان گازهای خروجی آلاینده اندازه گیری می شود و این موارد  به سازمان حفاظت محیط زیست اعلام می شود . علاوه بر آن ، کارشناسان محیط زیست هر زمان که اراده کنند بدون هماهنگی با ما وارد کارخانه می شوند بنابراین به طور روزمره تحت کنترل هستیم

وی افزود :  تابلو نمایش پارامترهای آلاینده در ضلع جنوبی کارخانه نصب شده و در چند نقطه این پارامترها اندازه گیری می شود تا وضعیت هوای محیط که شهروندان جامعه اطراف تنفس می کنند مشخص باشد.

حسینی در خصوص فعالیت های زیست محیطی در حوزه آب گفت : بازچرخانی پساب های کارخانه به طور کامل انجام می شود تا این پساب در کارخانه استفاده شود و به محیط بیرونی راهی ندارد . همچنین در راستای مسئولیت های اجتماعی ، پساب شهرهای اطراف جمع آوری شده که هم مصرف آب ذوب آهن را کاهش می دهد ، هم شاخص های بهداشتی این شهر ها ارتقاء می یابد و هم مانع از ورود این پساب به رودخانه می شود.

وی با اعلام اینکه جمع آوری پسماند ها از جمله فعالیت های ذوب آهن در حوزه محیط زیست است ، گفت : ایجاد مدیریت شهری و پسماند در ساختار ذوب آهن اصفهان نشان دهنده اهمیت ویژه این موضوع برای این شرکت است .

حسینی به برنامه جامع زیست محیطی ذوب آهن اشاره کرد و گفت : این برنامه با هماهنگی سازمان حفاظت از محیط زیست استان تدوین شده که در قالب ۳۸ بند و ۴ اولویت می باشد و مورد ممیزی  و کنترل سازمان حفاظت از محیط زیست است .

مدیر بهداشت و محیط زیست ذوب آهن اظهار داشت : ۱۶ بند از آن ۳۸ بند با تایید سازمان محیط زیست اجرا شده و اجرای سایر بندها نیز با جدیت دنبال می شود .  با تکمیل این برنامه جامع، یک فعالیت بزرگ در زمینه محیط زیست انجام شده است .

وی افزود : فرایند تولید در کارگاه های متعدد ذوب آهن مدرن سازی شده است و هرچند ذوب آهن اصفهان قدمتی بیش از نیم قرن دارد ، اما تجهیزات آن به روز است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه اجرای پروژه های زیست محیطی از شرکت های دانش بنیان بهره می گیریم ، گفت :ذوب آهن اصفهان از گذشته در مسیر صنعت سبز حرکت کرده است و این امر در تمام ارکان این شرکت از جمله ساختار سازمانی آن مشخص است .

وی در خصوص تاثیر آلایندگی های ذوب آهن بر شهر اصفهان گفت : صنایع ذاتاً آلاینده هستند اما با فعالیت های زیست محیطی این آلایندگی ها را کاهش می دهند . بررسی ها نشان داده که آلایندگی های ذوب آهن تاثیری بر شهر اصفهان ندارد .