رویترز اعلام کرد:تداوم روند افزایشی دلار، اوراق قرضه، بازارهای بورس و چشم‌انداز افزایش چندباره نرخ بهره آمریکا در سال 2017، طلا را تحت فشار گذاشته است و هر اونس طلا 1148 دلار فروخته ش

به گزارش مرور نیوز  به نقل از رویترز، قیمت طلا در نخستین روز کاری سال 2017 به علت تقویت دلار کاهش یافت.

این کاهش پس از اینکه طلا بیشترین کاهش سه‌ماهه‌ خود را در بیش از 3 سال گذشته ثبت کرد، صورت گرفت. هر اونس طلا 1148.64 دلار فروخته شد.

به نظر می‌رسد، سال 2016 در بازارهای بزرگ‌تر در سال جدید باقی مانده است. دلار بیشترین افزایش در 2 هفته گذشته را ثبت کرد.

قیمت طلا به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر به شدت کاهش یافت و بیش از 12 درصد در سه ماهه سوم کاهش یافت. پیروزی ترامپ دلار را تقویت کرد و سبب سقوط ارزش بازار اوراق قرضه شد و هزینه نگهداری طلا را افزایش داد و همچنین اشتهای سرمایه‌گذاران برای این فلز گران بها کاهش یافت.

اوله هانسن، رئیس تحقیقات ساکسو بانک گفت: «بازار دلار، اوراق قرضه و بازار بورس قوی‌تر را در سال 2017 حفظ کرده است.اما در عین حال، برخی احتمالات مثبت برای طلا وجود دارد.»

ازآنجایی که طلا در سال 2016 سال پرقوتی را شروع کرد این امر سبب شد تا نخستین سال افزایشی از سال 2012 تاکنون را ثبت کند و طی این سال 8.5 درصد افزایش ارزش داشته باشد.

نشانه‌های ارسال شده از سوی بانک مرکزی آمریکا مبنی بر اینکه در سال 2017 نیز افزایش نرخ بهره خواهد داشت درحالی‌که دومین مورد افزایش خود را در آخرین ماه سال 2016 انجام داد نیز طلا را تحت فشار گذاشته است.

سان گلوبال اینوستمنت در یادداشتی اعلام کرد: «در پی افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر، به همراه دیدگاه افزایشی اقتصاد آمریکا و چشم‌انداز 3 افزایش دیگر در نرخ بهره آمریکا در سال 2017، طلا همچنان ضعیف می‌ماند.»