قیمت نفت در معاملات امروز به 92.37 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

​به گزارش مرورنیوز به نقل از رویترز، از آنجا که آمارهای اقتصادی از سوی اقتصادهای بزرگ در جهان نگرانی در مورد تقاضا را تقویت کرده است، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 89 سنت کاهش 92.37 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 69 سنت کاهش 83.89 دلار معامله شد.

واندانا هاری، موسس موسسه ارائه تحلیل بازار «واندا اینستایت» گفت: «عوامل بنیادین بازار مربوط به عرضه و تقاضا به میزان زیادی ثابت است اما موضوعات مربوط به اقتصاد در مرکز بازار نفت مورد توجه است.»

نشانه های بلاتکلیفی در فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا و چین، دو مصرف کننده بزرگ نفت در جهان، همچنان بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

آمارهای دولتی در روز دوشنبه نشان داد، واردات نفت خام چین در ماه سپتامبر 2 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است و روند واردات کمتر همزمان با کاهش سرعت خرده فروشی ادامه دارد.

فعالیت های تجاری آمریکا در ماه اکتبر برای چهارمین ماه کاهش یافت. تولیدکنندگان و شرکت های خدماتی در نظرسنجی ماهانه مدیران خرید اس اند پی گلوبال که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کردند تقاضا از سوی مشتریان در حال کاهش است.

همچنین فعالیت های تجاری در بخش های تولید در منطقه یورو و در انگلیس کاهش یافته است.

دیوید سلیمان، مدیرعامل گلدمن ساکس امروز گفت، رکود در آمریکا بسیار محتمل است درحالی که در اروپا ممکن است رکود رخ دهد.

انتظار می رود ذخایر نفت خام آمریکا نیز در این هفته افزایش یابد که احتمالا افزایش قیمت ها را محدود خواهد کرد. تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز معتقدند که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 21 اکتبر 200 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

این مقام آژانس بین المللی انرژی در این رابطه گفت: با وجود اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه، جهان در حال حاضر هنوز به نفت این کشور نیاز دارد. 80 تا 90 درصد (ورود نفت روسیه به بازار) برای پاسخ به تقاضا خوب است.