بهای هر اونس طلا تا ساعت ۹ و ۶ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۴.۸ درصد افزایش به ۱۷۶۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گزارش مرور نیوز، قیمت طلای جهانی امروز جمعه کاهش یافت، اما برای بزرگ‌ترین افزایش هفتگی خود در بیش از هشت ماه گذشته تعیین شد، زیرا داده‌های ایالات‌متحده مبنی بر کاهش نرخ تورم امید‌ها را تقویت کرد که فدرال رزرو افزایش نرخ‌های تهاجمی خود را کاهش دهد. بهای هر اونس طلا تا ساعت ۹ و ۶ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۴.۸ درصد افزایش به ۱۷۶۰ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت‌ها تاکنون در هفته ۴.۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۷۶۱ دلار و ۵۰ سنت رسید.

شاخص دلار پس از سقوط روز پنجشنبه ثابت ماند، اما به سمت بزرگ‌ترین افت هفتگی خود از مارس ۲۰۲۰ پیش رفت. دلار ضعیف تر، طلا را برای خریداران خارجی جذاب‌تر می‌کند. قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات‌متحده در ماه اکتبر اندکی از حد انتظار افزایش یافت که نشان می‌دهد تورم در حال کاهش است و این امیدواری‌ها را افزایش می‌دهد که فدرال رزرو شروع به کاهش افزایش شدید نرخ بهره خواهد کرد.

فعالان بازار اکنون ۷۱.۵ درصد احتمال افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره را در نشست دسامبر فدرال رزرو می‌بینند. طلا به عنوان پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین‌المللی پول، روز پنجشنبه، در حالی که معاونش نسبت به خطر فزاینده چندپارگی اقتصادی هشدار داد، گفت: بزرگ‌ترین چالش پیش روی بانک‌های مرکزی اکنون کاهش تورم است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱.۶۲ دلار رسید، اما برای دومین صعود هفتگی متوالی آماده شد. پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۰۳۶ دلار و ۸۴ سنت در هر اونس رسید و به بزرگ‌ترین افزایش هفتگی خود از فوریه ۲۰۲۱ رسید. پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۹۵۴ دلار و ۵۰ سنت رسید.