به گفته مسئولین صنفی، شوک ارزی در آستانه آغاز سال جدید، باعث افزایش تقاضا در بازار صنعت لوازم خانگی شد.

به گزارش مرور نیوز، به گفته مسئولین صنفی، شوک ارزی در آستانه آغاز سال جدید، باعث افزایش تقاضا در بازار صنعت لوازم خانگی شد؛ زیرا مردم به دلیل ترس از گرانی قصد دارند نیاز خود را در همین سال جاری تأمین کنند و آن را به سال آینده نکشانند.

هر سال در بهمن و اسفندماه بازار صنعت لوازم خانگی به دلیل افزایش تقاضا به‌اصطلاح تکانی به خود می‌دهد و تا حدودی از رکود ماه‌های گذشته خارج می‌شود.

اما میزان تقاضا در دو ماه پایانی سال جاری بیشتر از سال‌های گذشته است؛ چرا که در پی شوک ارزی و کانال‌شکنی‌های ارزی بسیاری از مردم که نیاز به خرید و یا تعویض لوازم خانگی خود دارند سعی می‌کنند تا قبل از آغاز سال جدید، کالا‌های موردنیاز خود را بخرند. چراکه این احتمال را می‌دهند در سال جدید با شوک تورمی بالاتری مواجه شوند.
فعالان حوزه لوازم خانگی نیز به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند لوازم موردنیاز خود را تا اتمام سال ۱۴۰۱ خریداری کنند، در غیر این صورت در سال آینده با این روند تورمی، احتمالاً افزایش قیمت بیش از پیش خواهد بود.
البته در چند ماه اخیر نیز قیمت لوازم خانگی با یک رشد ۲۵ تا ۵۰ درصدی همراه بود، اما در سال جدید نیز پیش‌بینی افزایش قیمت همچنان در تمام بازار‌ها از جمله صنعت لوازم خانگی محتمل است. حتی برخی برند‌ها برای اینکه از نرخ تورم جا نمانند مدت‌هاست که کالا‌های خود را روانه بازار نکرده‌اند.
حسین فرهیدزاده، مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، روز گذشته (دوم اسفندماه) در نشست خبری عنوان کرده بود: لوازم خانگی و مواد شوینده مجوزی برای افزایش قیمت دریافت نکرده‌اند و معاونت سرمایه‌ای سازمان حمایت آن واحد‌هایی را که خودسرانه افزایش قیمت داده‌اند احضار و به آن‌ها تذکر داده است و ملزم به بازگشت قیمت‌ها به قبل شده‌اند.