مدیرکل دفتر بازرگانی کالاهای کشاورزی گفت: محموله‌های گوشت مرغ گرم وارداتی برای تنظیم بازار و تامین بخشی از نیاز کشور در راه است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، شهیاد آبنار، مدیر کل دفتر بازرگانی کالاهای کشاورزی با بیان اینکه محموله‌های گوشت مرغ گرم وارداتی برای تنظیم بازار و تأمین بخشی از نیاز کشور در راه است، گفت: تاکنون شرکت پشتیبانی امور دام دو یا سه محموله گوشت مرغ گرم وارد کرده و بخشی از آن هفته گذشته با قیمت مناسب در استان تهران توزیع شده است.

وی تصریح کرد: تمام اقلام پروتئینی از جمله گوشت مرغ و قرمز با نظارت و کنترل کامل سازمان دامپزشکی کشور در مبدا انجام می‌شود و پس از تأیید از صحت و سلامت، محموله‌ها وارد کشور می‌شوند.

وی متوسط قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم در بازار را ۶۳ هزار تومان عنوان کرد.

آبنار درباره عرضه گوشت مرغ منجمد نیز اظهار داشت: گوشت مرغ منجمد نیز با قیمت هر کیلو حدود ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود و ذخایر مرغ منجمد شرکت پشتیبانی امور دام، کافی و مطمئن است.

وی ادامه داد: برنامه‌ای به شرکت پشتیبانی امور دام ابلاغ شده که بر اساس آن باید نسبت به عرضه مرغ منجمد در سطح بازار و در کل کشور اقدام کند.

مدیرکل دفتر بازرگانی کالاهای کشاورزی گفت: گوشت مرغ به اندازه کافی در بازار وجود دارد و کمبودی در تأمین نیاز ماه مبارک رمضان وجود ندارد.