وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: طی روزهای اخیر درخواست رسمی هواپیمایی کشوری عربستان به منظور برقراری سه پرواز در هفته (خارج از پروازهای حج) توسط سازمان هواپیمایی کشوری دریافت شد.

به گزارش مرور نیوز، مهرداد بذرپاش با اشاره به از سر گیری روابط دیپلماتیک بر مبنای دیپلماسی منطقه ای و بر اساس اصل حسن هم‌جواری اظهار کرد: طی روزهای اخیر درخواست رسمی هواپیمایی کشوری عربستان به منظور برقراری سه پرواز در هفته از ایران خارج از پروازهای حج دریافت شد.

وی تصریح کرد: پیش از این دو کشور در زمینه اجرای موافقت‌نامه عمومی همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری، فنی، علمی و ... اراده قاطع خود را برای به‌کارگیری تمامی تلاش‌ها برای تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام کرده‌اند و بر این اساس برای گسترش همکاری‌ها، برقراری پروازهای ایران وعربستان علاوه برپروازهای حج مد نظر قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر لزوم تقویت دیپلماسی منطقه‌ای اظهار کرد: سازمان هواپیمایی وزارت راه و شهرسازی بر اساس وظایف ذاتی خود، تمام مساعی خود را  برای برقراری پروازها میان ایران و عربستان به کار خواهد بست.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، بذرپاش یادآوری کرد: همچنین از ماه‌ها قبل برای انجام مطلوب پروازهای حجاج کلیه هماهنگی با هواپیمایی کشوری عربستان صورت گرفته است.