معاون سازمان راهداری از اجرای طرح ویژه تامین ناوگان برای شرکت‌کنندگان در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) از امروز تا دوشنبه آینده خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حمیدرضا شهرکی ثانوی اظهار داشت: طرح ویژه تأمین ناوگان و ارائه خدمات سفر ایمن و مطلوب به منظور انتقال و بازگشت زائرین شرکت کننده در سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) با محوریت اداره کل راهداری استان تهران از امروز ۱۲ خرداد ماه آغاز و تا روز دوشنبه مورخ ۱۵ خرداد ماه به مدت ۴ روز اجرایی و عملیاتی شده است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری افزود: در این طرح نظارت دقیق بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌ها با رویکرد ارتقا سطح ایمنی سفرها، آماده و عملیاتی نگهداشتن تجهیزات حمل و نقل هوشمند از قبیل ترددشمارها، دوربین‌های نظارت تصویری، دوربین‌های کنترل سرعت، تابلوهای پیام متغیر و … بازدید و کنترل آنها به منظور کالیبره شدن تجهیزات و ثبت اطلاعات صحیح در زمان اجرای طرح با همکاری نزدیک و تنگاتنگ با مرکز مدیریت راه‌های کشور، تأکید شده است.

وی با اشاره به هماهنگی لازم با پلیس راه، اورژانس، و هلال احمر، گفت: هماهنگی‌های لازم با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای تأمین کافی و مناسب عرضه سوخت در محورهای مواصلاتی استان، تعیین جایگاه‌های منتخب یا سیار برای عرضه سوخت به ناوگان مسافری با هدف ارائه خدمات سریع و در دسترس به ناوگان حامل زائران و… انجام شده است.

وی بیان کرد: آمادگی و تجهیز راهدارخانه سطح استان تهران در صورت اضطرار و بروز شرایط بحرانی، همچنین بکارگیری قوا و تجهیزات عوامل راهداری در ارائه خدمات حمل و نقلی به زائرین در محورهای مواصلاتی، استفاده از مینی‌بوس، میدل باس، سواری کرایه در مسیرهای کوتاه درون استانی و بین استانی با مسافت کم بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه به منظور ایجاد امکان بکارگیری بیشتر از ظرفیت ناوگان اتوبوسی در مسیرهای بلند بین استانی. از جمله وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران برای هر چه بهتر انجام شدن مراسم است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری اضافه کرد: ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های البرز، قم، قزوین، مرکزی و سمنان به عنوان استان‌های معین هستند.

شهرکی مسیرهای ارتباطی زائران جهت دریافت اطلاعات و انعکاس شکایات را به شرح ذیل اعلام کرد؛

- اطلاع رسانی آخرین وضعیت جوی / ترافیکی از طریق سامانه تلفن گویای ۱۴۱ و همچنین ارتباط با کارشناسان مرکز مدیریت راه‌ها.

- اطلاع رسانی مسیر و مسافت به مردم از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱.

- دریافت انتقادات و پیشنهادات از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱.

- رسیدگی به شکایات مسافرین از طریق دفاتر نمایندگی سازمان مستقر در پایانه‌های مسافری.

- ارائه خدمات اطلاع رسانی بر روی سایت www.141.ir و اپلیکیشن ۱۴۱ جهت مشاهده کاربران.

- ثبت و پیگیری شکایات از طریق سایت www.141.ir.

- ارائه خدمات اطلاع رسانی از طریق پیام‌رسان ها در کانال‌های ۱۴۱ در شبکه‌های اجتماعی به کاربران.

- اطلاع رسانی وضعیت جوی و ترافیکی از طریق مرکز مدیریت راه و تابلوهای پیام متغیر منصوبه و فعال در مسیر.

- انتشار اطلاعیه‌های مرکز مدیریت راه‌ها از طریق رسانه ملی و پایگاه‌های خبری.