رئیس منطقه آزاد ارس به همراه نمایندگان شهرستان جلفا و ارامنه غرب کشور در مجلس شورای اسلامی در رأس هیاتی از مسئولان منطقه آزاد ارس به ارمنستان سفر کرد و با وزیر مدیریت منطقه‌ای و توسعه ارمنستان درباره توسعه همکاری‌های اقتصادی بین مناطق آزاد دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش مرور نیوز، در این دیدار عرب‌باقی رئیس منطقه آزاد ارس آمادگی منطقه آزاد برای همکاری با سرمایه‌گذاران ارمنی در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و صنایع تبدیلی و ... اعلام کرد.

لوکیان وزیر مدیریت منطقه‌ای و توسعه ارمنستان هم با اشاره روابط حسنه دو کشور بر تعمیق روابط اقتصادی بین دو کشور بویژه همکاری و انتقال تجربه مناطق آزاد جهت ایجاد منطقه آزاد آگاراک هم مرز با آذربایجان شرقی تاکید کرد.

در این دیدار سیدکاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان، حضور رئیس منطقه آزاد ارس و دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارمنستان را نشان‌دهنده علاقه‌مندی طرف ایرانی جهت گسترش تعاملات دوجانبه ارزیایی کرد و خواستار بهره‌برداری طرفین از فرصت‌های اقتصادی فراهم شده در مناطق آزاد دو کشور شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این دیدار ایجاد منطقه آزاد آگاراک در کنار منطقه آزاد ارس را فرصت بسیار خوبی برای تعامل و همکاری دوجانبه بین شرکت‌های دو کشور برای ورورد به بازارهای ثالث ارزیابی کردند و بر حمایت نمایندگان مجالس دو کشور با تصویب قوانین مناسب از توسعه روابط اقتصادی و انجام سفر متقابل نمایندگان تاکید کردند.